crazykriss Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei, er ganke ny i PHP og har prøvd å sette opp et loginsystem, har en server på nett, one.com.. har satt opp en tabell i mysql og registrering av brukere virker. Problemet kommer da jeg skal logge inn, siden gjenkjenner bruker og passord og da kommer jeg bare til en "blank side" i den tabellruten hvor jeg har PHP koden. Bruker denne login koden: http://enilsen.klatreklubb.com/webarkiv/fullstendig.php else { //Lagrer passord og brukernavn i sessions session_start(); $_SESSION['innlogget'] = 1; $_SESSION['brukernavn'] = $brukernavn; $_SESSION['passord'] = $hentet_passord['passord']; //Sender brukeren videre til neste side header("Location: innlogget.php"); } om jeg setter en print istedenfor "header" kommer den frem.. men den vi ikke videreføre meg.. HJELP! PS! Jeg bruker dreamweaver og har PHP koden min inni en tabell, kan dette skape problemer? Endret 4. juni 2007 av crazykriss
-morten Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Ja, header() må brukes før ALL html (inkludert tomme linjer). Så ha <?php heelt først i fila, og gjør alle greiene der, slik at header() kommer før du prøver å printe ut noe som helst.
Runar0 Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Eventuelt så kan du gjøre noe slik PHP <?php // Starter opp ein buffer som tar vare på all tekst ob_start(); ?> <!-- Masse html her --> <?php // Her trenger du å bruke header header('Location: http://www.example.com'); ?> Når du starter ein output buffer så blir all tekst lagra til skriptet er ferdig eller til du kaller ob_flush(). Dette gjør at du kan bruke sessions og headers over alt i skriptet ditt. I tilleg så skal det øke hastigheiten på skriptet sida teksten blir sendt i ferre pakker til brukaren.
-morten Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Det kan godt senke hastigheten også, siden nettleseren ikke får begynt å tegne opp siden før all PHP-prosesseringa er ferdig. Men å behandle innloging fra et skjema er typisk noe som burde stå i toppen av fila uansett, og ikke inni en HTML-tabell langt nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå