Gå til innhold

Nytt HD kamera


Anbefalte innlegg

Er kanskje noe av problemet med svarene i gruppa. Noens problem er ting man først ser som "profesjonell", mens andre ikke har hatt første leksjon i å holde kameraet støtt enda.

I dette tilfelle kan det virke som det opprinnelige spørsmålet kom fra en i "min" klasse, hvor vi er lykkelige som barn over å komme hjem med en grei feriefilm. Hvor teoretiske begrensninger ikke ødelegger dagen så lenge bildene er pene og de lar seg redigere i Pinnacle Studio.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel kaste meg inn i diskusjonen igjen...

Så lenge noen enkle redigeringsprogram har støtte for formatet, så går det greit. Blir ikke snakk om noe proff redigering fra dette kamera. Vegas fra Sony og Pinnacle har vel støtte for AVCHD allerede?

Og støtte for formatet tror jeg bare vil bli større og større etterhvert.

 

men er det ingen som har erfaring med noen av de to kameraene jeg nevnte?

 

HDR-SR8E har jo stor lagringsplass (100gb), men hvis disken ryker er man ute å kjøre.

 

Sony HDR-CX7EK er meget lite og lagrer på minnekort, noe som er lett å erstatte. men i dag er 8Gb det største minnekortet man får. Vet noen om det kommer 16GB kort etterhvert som kan brukes i dette kamera? Hvis det hadde kommet så hadde dette kamera vært ypperlig...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Tenkte jeg skulle informere om at det ble kjøp av Sony HDR-CX7EK.

 

Og etter en liten stund med testing må jeg si at dette er et meget bra kamera!!

 

Jeg er mektig imponert over detaljene man får med dette kamera. Kommer aldri til å gå tilbake til SD kamera etter dette.

For å spille av dette på tven min benytter jeg meg av Mediacenteret mitt. Og dette går knirkefritt med WinDVD 8, sikkert andre prog som virker også, og jeg har ikke noe kraftig pc - AMD A64 3500+, 1GB RAM, nvidia Geforce 6200.

Skal sies at tven min kun støtter 720p.

 

Så hvis noen lurer på å kjøpe dette kamera så kan jeg anbefale det på det sterkeste!

Lenke til kommentar

til info om dere vil se high deff tatt med

 

Sony HDR-FX1E

som tar opp til minidv i 1080i

 

skjeønner ikke helt hvor dette tapet kan ses/merkes?

i tråen under ligger det link til en liten Film jeg laget for GATEBIL.no

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=817264

( 9 min 10 sek - 543 mb - WMVHD Format - annbefaler ,høyreklikk -- Large som

da birtaten er ca 8 mbit )

 

:-)

tror "lang flate baller" ble spit inn med samme type kamera i DV modus

Lenke til kommentar
"Lange flate ballær" ble spilt inn med et Sony HDR-FX1, ja.

9392201[/snapback]

Dog litt mer etterarbeid enn en som så da, samt lyd osv er gjort ved siden av og dermed blir bedre enn hva du får til med Fx1. Om det var dv eller ei vet jeg ikke, men er ikke umulig, oppskalert riktig så kan det fint se bedre ut når orginalen var i SD, men det igjen krever MYE utstyr.

 

Men mye er mulig med HDV, men bilder med mye action fungerer ikke alltid i HDV. Men alt til sitt bruk, hva du får ut av ett lite kamera idag ville ingen trodd for bare noen få år siden.

Endret av chma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...