Gå til innhold

Hvilken Beste Bærbare?


Anbefalte innlegg

IBM sin T-serie stiller i særklasse.

8776499[/snapback]

 

Og hele serien er komplett ubrukelig til spill (ATI-kort er notorisk søppel[1], høytalere på maskinen er elendige, ikke DVI-ut). T-serien er et fantastisk kontor/utviklerredskap, men er ytterst uegnet som spillmaskin.

 

[1] Til T-serien sitt forsvar, kommer T61 med nVidia (endelig), men det endrer ikke på resten.

8776909[/snapback]

 

 

La meg prøve en gang til....

LA oss si: Jeg er webdesigner, trenger en som er stabil

Spill: Liker gjerne teste ut de nyeste spillene, og da gjerne uten hakking

Har hatt en HP 1024 2GHZ, syntes det ble for lite, og mye feil, men er det bare meg da tro? elle er hp en bra maskin og jeg burde fortsette med hp??

Ser gjerne film på pc

.. knaskje det hjalp noe..

ps: jeg skjønner frustrasjonen hos dere mange som syntes jeg er vrang, er bare det at dette kjøpet er viktig... sorry

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...

Beste allround er Dell XPS 1710 enten man liker Dell eller ikke.

Men den er stoooor og ikke særlig kul å drasse rundt på.

 

Skjermen er fantastisk og lyssterk med 1900x1200 oppløsning som gjør den til en drøm å jobbe med.

 

Så hvis du ikke går for en Alienware og svir av 30 000, vil jeg anbefale en Dell.

 

Og hvis du er så opptatt av best mulig ytelse, ringer du å ber om den raskeste harddisken (7200 rpm), prut litt og vips så har du en av norges beste bærbare.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Vel...

Beste allround er Dell XPS 1710 enten man liker Dell eller ikke.

Men den er stoooor og ikke særlig kul å drasse rundt på.

 

Skjermen er fantastisk og lyssterk med 1900x1200 oppløsning som gjør den til en drøm å jobbe med.

 

Så hvis du ikke går for en Alienware og svir av 30 000, vil jeg anbefale en Dell.

 

Og hvis du er så opptatt av best mulig ytelse, ringer du å ber om den raskeste harddisken (7200 rpm), prut litt og vips så har du en av norges beste bærbare.

 

Lykke til.

8777065[/snapback]

 

hmmm.... oki... men hvis utifra de kritteriene jeg har sagt, hvilket av pvene er best av ACER og HP

Lenke til kommentar

Synes i bunn og grunn ingen av forslagene var spesielt gode.

 

Alternativ 1 er overpriset i forhold til hva du får. Her betaler du i alle fall 1k for navnet.

 

Alternativ 2 er bedre innholdsmessig, men jeg tipper den blir fryktelig varm i bruk.

 

Alternativ 3 og 4 møter ikke behovet ditt ift spilling.

 

Det er generelt sett ikke grunnlag for å si at et merke er bedre enn et annet. Alle kan tilby gode maskiner og alle har hatt sk mandagsmodeller som har vært plaget med mange bugs. De mest stabile maskinene leveres til bedriftsmarkedet, men er ikke utstyrt med de kraftigste skjermkortene da de faktisk bidrar til å gjøre systemet varmere, tyngre og mer ustabilt.

 

Så i bunn og grunn handler dette om hva som er viktigst for deg. Om spilling er viktigst, bør du vurdere Dell XPS M1710 eller Zepto og Multicoms nye maskiner basert på Nvdidia 8600. Om ren styrke er viktigst mener jeg fortsatt at XPS M1710 gir mest for pengene, men Nvidia 7950gtx er ikke dx10 kompatibelt slik 8600 er. 7950gtx vil likevel dra nyere spill lettere enn 8600 og slik vil det være inntil 8800 foreligger senere på året.

 

Konklusjonen er følgelig at det ikke nytter å spørre forumet om hva som er best for deg, når du ikke makter å være klar på hva som er viktigst for deg. Alle drømmer om den perfekte pc'n: Den som veier 2 kilo, er stabil og inneholder skjermkort ment for spilling og som verken blir varm eller støyer. Om du finner den, bør du si i fra. Men jeg ville ikke ha anstrengt meg for mye. Du må først avgjøre hvilket formål maskinen først og fremst skal oppfylle. Da vil det bli langt lettere å finne alternativene og langt lettere for oss å hjelpe deg.

 

Edit: Leifer

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Synes i bunn og grunn ingen av forslagene var spesielt gode.

 

Alternativ 1 er overpriset i forhold til hva du får. Her betaler du i alle fall 1k for navnet.

 

Alternativ 2 er bedre innholdsmessig, men jeg tipper den blir fryktelig varm i bruk.

 

Alternativ 3 og 4 møter ikke behovet ditt ift spilling.

 

Det er generelt sett ikke grunnlag for å si at et merke er bedre enn et annet. Alle kan tilby gode maskiner og alle har hatt sk mandagsmodeller som har vært plaget med mange bugs. De mest stabile maskinene leveres til bedriftsmarkedet, men er ikke utstyrt med de kraftigste skjermkortene da de faktisk bidrar til å gjøre systemet varmere, tyngre og mer ustabilt.

 

Så i bunn og grunn handler dette om hva som er viktigst for deg. Om spilling er viktigst, bør du vurdere Dell XPS M1710 eller Zepto og Multicoms nye maskiner basert på Nvdidia 8600. Om ren styrke er viktigst mener jeg fortsatt at XPS M1710 gir mest for pengene, men Nvidia 7950gtx er ikke dx10 kompatibelt slik 8600 er. 7950gtx vil likevel dra nyere spill lettere enn 8600 og slik vil det være inntil 8800 foreligger senere på året.

 

Konklusjonen er følgelig at det ikke nytter å spørre forumet om hva som er best for deg, når du ikke makter å være klar på hva som er viktigst for deg. Alle drømmer om den perfekte pc'n: Den som veier 2 kilo, er stabil og inneholder skjermkort ment for spilling og som verken blir varm eller støyer. Om du finner den, bør du si i fra. Men jeg ville ikke ha anstrengt meg for mye. Du må først avgjøre hvilket formål maskinen først og fremst skal oppfylle. Da vil det bli langt lettere å finne alternativene og langt lettere for oss å hjelpe deg.

 

Edit: Leifer

8779414[/snapback]

 

W0w! for et feedback :D!! Tusen takk skal du ha... det hjap meg mye.. men sånn helt ærlig.. hva er best hp, eller acer

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så oppsatt på å skulle vite om acer eller hp er best? Hvis du er ute etter byggekvalitet så er vel lenovo laptopene de mest solide.

8783448[/snapback]

 

Hvorfor, pga jeg står nå mellom de 2, og lurer på om hvilket merke som er det beste evnt

Lenke til kommentar

jeg ville heller ikke valgt acer eller hp

 

heller den nye zeptoen, compalen eller en Asus (eller en Lenovo T61 hvis du ikke trenger så bra skjermkort)

 

hvis jeg måtte velge mellom en acer og en HP med like spesifikasjoner, så ville det blitt en HP, pga designet og dockingstasjonen (ville aldri valgt acer ferrari pga dyr og dårlig samt teit utseende)

 

hvis du driter i prisen så ville jeg sett på andre maskiner enn Acer og HP

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Først vil jeg bare berømme dere som faktisk har giddi å svare, svare og svare på det samme idiotiske spm. flere ganger.

 

Jeg startet å lese denne tråden med å le :!: og riste på hode :no:

Men det gikk fort over i oppgitthet :( og gråt :cry:

 

Morsomt er det også at trådstarter spør om hvilken maskin som er best av HP og Acer og så linker til helt andre maskiner enn nettopp disse. Et par av de maskinene som det linkes til er dessuten med integrerte skjermløsninger, som trådstarter burde vite at IKKE egner seg til spill. Halvparten av dem dekket ikke engang dine opprinnelige krav (f.eks minst 2GHz CPU)

 

Jeg foreslår, til ditt bruk, og etter at mange andre har gitt deg opptil flere (riktignok samme) svar flere ganger at du går for denne.

 

Burde dekke alle dine behov :cool:

Lenke til kommentar

Ja jeg skal inrømme det kanskje var litt dumt.. jeg har liksom bare ikke peil, og er så sinnsyk usikker på "ukjente merker for meg"

 

Jeg spiller en del, jah jeg kan da si det.. jeg driver også med design og må ha pc som kjører bra på det.... jeg spiller kanskje ikke de hardeste spilla, men jeg kand a prøve de også.... hvorfor jeg da spør så masse, er bre pga usikkerheten..

 

men tilslutt fant vi da en pc... kosta meg hvisnott 36,785.00 og vinneren ble en XPS m2010 (bygd om) dette burde da holde til mitt bruk tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Haha jeg lurer på om mannen kan norsk. Han andre her forklarer deg at det er umulig å si hvilket merke som er best når du ikke forklarer hva du skal bruke den til. Du svarer så at det endelig er en post du kan bruke, og spør igjen det samme dumme spørsmålet "Hva er best av HP og Acer".

Fantastisk.

8776872[/snapback]

 

HAHA, så sant så sant, lurer på om jeg skal sende en pm til en av moderatorene og ber de flytte 90% av innleggene til humor tråden for disse er feilpostet haha. Jeg sitter faktisk og ler mer av dette enn jeg har gjort på de fleste humor trådene på forumet her inne.

 

 

Kan DU linke til de PCene du mener?

 

Skal du kun enten ha Acer eller HP??

8778511[/snapback]

 

Jeg har hørt liksom at de er de beste jeg da...

8778775[/snapback]

 

Du veet at det finnes VEEELDIG mange flere Merker som produserer bærbare og som sikkert kan være bedre til ditt behov ?

Det er jo en smaksak, du ser jo folk som lager tråder her inne, noen synes Dell er bånn i bøtta, jeg synes Hp er forferdelig, andre synes det er knall. ikke sant ? Du må lage opp din egen mening og ikke høre på hva andre har å si , med mindre overtallet er så stort at du blir hundre prosent overbevist.

 

Så i bunn og grunn handler dette om hva som er viktigst for deg. Om spilling er viktigst, bør du vurdere Dell XPS M1710 eller Zepto og Multicoms nye maskiner basert på Nvdidia 8600. Om ren styrke er viktigst mener jeg fortsatt at XPS M1710 gir mest for pengene, men Nvidia 7950gtx er ikke dx10 kompatibelt slik 8600 er. 7950gtx vil likevel dra nyere spill lettere enn 8600 og slik vil det være inntil 8800 foreligger senere på året.

 

Konklusjonen er følgelig at det ikke nytter å spørre forumet om hva som er best for deg, når du ikke makter å være klar på hva som er viktigst for deg. Alle drømmer om den perfekte pc'n: Den som veier 2 kilo, er stabil og inneholder skjermkort ment for spilling og som verken blir varm eller støyer. Om du finner den, bør du si i fra. Men jeg ville ikke ha anstrengt meg for mye. Du må først avgjøre hvilket formål maskinen først og fremst skal oppfylle. Da vil det bli langt lettere å finne alternativene og langt lettere for oss å hjelpe deg.

Edit: Leifer

8779414[/snapback]

 

W0w! for et feedback :D!! Tusen takk skal du ha... det hjap meg mye.. men sånn helt ærlig.. hva er best hp, eller acer

8783095[/snapback]

 

Klarer du aldri å lære ?

Vi sier du ikke må spørre hva som er best av acer og hp ørten ganger, men allikevel klarrer du å prestere frem det samme spm gang etter gang, vet du hva det kalles ? det kalles for spam spør du meg.

 

Følg rådene til denne fyren, XPS fra dell er det mest kraftige, mens 8600 er det mest fremtidsretta. Hvis du ønsker skikkelig skjerm og saker så har du kanskje sett denne ? fra dell? kanskje den er overprisa, men peis på alt av det beste på konfigen og du har en rimelig rå "bærbar" med 20,1 tommers skjerm +++

 

Så dønn seriøst, med litt omtanke og no offence, men i denne tråden så minner du meg rett og slett om Borat.

Du spør hva er best av acer og hp?

Vi sier det er opp til deg selv å mene

Du sier: Ok men hva er best av hp og acer?

Vi sier: det er vanskelig å si, noe er bedre enn noe anna på hver sitt merke.Kanskje heller fortelle oss hva du skal bruke den til ?

Så sier du: OK, men hva er best av acer og hp ?

Vi sier noe ala det samme

Du svarer med: Ok, men hva er best av acer og hp ?

 

Om du har sett Borat, så skjønner du hva jeg mmener, dette er en fyr som aldri tar et nei for et nei, han skal få frem sin mening og hører Strengt tatt ikke på hva har andre har å si imot han.

 

Ikke ta det personlig, men kan du prøve å lese innleggene og forstå dem? Jeg tror vi fint kan hjelpe deg med å lage en ganske så bra maskin om du ønsker, men om du gjentar deg om att og om att så skal du være heldig om noen klarer å hjelpe deg igjen.

 

Sånn..

Bare min mening på saken, lykke til! :thumbup:

 

Mvh

Trond. ;)

Lenke til kommentar
Ja jeg skal inrømme det kanskje var litt dumt.. jeg har liksom bare ikke peil, og er så sinnsyk usikker på "ukjente merker for meg"

 

Jeg spiller en del, jah jeg kan da si det.. jeg driver også med design og må ha pc som kjører bra på det.... jeg spiller kanskje ikke de hardeste spilla, men jeg kand a prøve de også.... hvorfor jeg da spør så masse, er bre pga usikkerheten..

 

men tilslutt fant vi da en pc... kosta meg hvisnott 36,785.00 og vinneren ble en XPS m2010 (bygd om) dette burde da holde til mitt bruk tenker jeg :D

8784313[/snapback]

 

Seriøst? :S

Lenke til kommentar
Ja jeg skal inrømme det kanskje var litt dumt.. jeg har liksom bare ikke peil, og er så sinnsyk usikker på "ukjente merker for meg"

 

Jeg spiller en del, jah jeg kan da si det.. jeg driver også med design og må ha pc som kjører bra på det.... jeg spiller kanskje ikke de hardeste spilla, men jeg kand a prøve de også.... hvorfor jeg da spør så masse, er bre pga usikkerheten..

 

men tilslutt fant vi da en pc... kosta meg hvisnott 36,785.00 og vinneren ble en XPS m2010 (bygd om) dette burde da holde til mitt bruk tenker jeg :D

8784313[/snapback]

 

Seriøst? :S

8784447[/snapback]

 

Jepp, da jeg først kom et stykke fant jeg ut at jeg ikke fant noen bra hp eller noe, som jeg var fornlyd med, var det bra ram, var det ikke nox ghz, jeg øsnket en pc som hadde 2048 ram og 2ghz eller over med prossessor... ble ikke fornøyd, og klinte til med en dell ombygd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...