Gå til innhold

Bytte ut Stacker til fordel for Lian Li Cube?


Anbefalte innlegg

Har i dag et Cooler Master Stacker kabinett av den gamle typen.. Skal før sommeren sette inn før værst skaffe meg vannkjøling til mitt 8800 GTX kort og min CPU, pga varme.

 

Men grubler litt over om jeg skal beholde mitt CM Stacker kabinett eller om jeg skal gå for Lian Li Cube. Cube'n blir rundt 2500 kr ++ hvis en skal ha med harddiskholdere osv.

 

Drar også en litt på LAN og merker at Stackern er tung og drasse med, og vanskelig og få plass til i bilen. Lite bagasjerom og små trange bakseter.

Er Cube'n enklere og pakke med seg?

Stackern sin måte og feste 5,25" brønner er litt kjipe egentlig, ihvertfall skal sette inn en pumpe kontroller i en overgang fra stor til liten brønn. Får det nesten aldri riktig til..

 

Cooler Master Stacker

Lian Li Cube

 

Er det i store og det hele verdt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikke helt om jeg får plass til trippel radiator da jeg har 2 DVD'r og en hardiskmodul.. Pluss en hel haug med kabler fra USB og firewire uttakene..

 

Dekselet nede får jeg ikke gjort så mye med da jeg plasserte PSU'n nede i bunnen av kabinettet sånn at ikke PSU'n trekker gjennom varm luft og forårsaker overivrig og bråkete PSU vifte..

 

Det ble skrytt en del av kjølegenskapene til det kabinettet, men jeg synes fremdeles er veldig varmt der, CPU'n er alltid over 45 grader, og hovedkortet ligger alltid over 50 grader.. GTX'n ligger vel ca alltid over 70 grader og omgivelses tempen på GTX'n ligger rundt 60 grader..

 

Varmt?

Lenke til kommentar

Ja det hørtes varmt ut.Spørs jo hvor mye du har klokket komponentene dine.

 

Da jeg kjørte på luft,Brukte jeg to 120mm vifter i front,en 80mm i siden+80mm i taket,cross flow vifta og en 120mm bak.Dette hørtes nok ut som bråk,men det første jeg gjorde var å skifte ut de orginalviftene og sette inn stillegående.Brukte vifte kontroller og kjørte på min. hastighet.Systemet ble faktisk stillegående.Jeg klokket ganske heftig,men hadde lav fin temp i kassa.Clouet er vifter og luftgjennomstrømning.

 

Skal du ha trippelrad,kan du jo skjære hull i taket og montere den der.

Lenke til kommentar

Har ikke klokket noe, enda stiger temperaturene i været..

 

Har forøvrig ikke utstyr til og skjære noe høl i taket.

Varmen stiger jo opp, og det vil vel si at hvis radiatoren er i taket vil den kjøre igjennom den varme lufta..?

 

Edit, har 2 vifter på 120 MM og 2 vifter på 80 MM, har ikke noe Crossflow vifte da jeg tror grafikkortet mitt er for langt..

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Har selv Stacker kabinettet montert med full vannkjøling.

Selv om dette er til s478 er jo oppsettet det samme med tanke på funksjon :)

 

AC Airplex evo 360 med 3xPapst vifter(montert i bunnen litt skjæring må til)

AC vanntank montert i toppen hvor 80 mm vifta er

Pumpe montert i bunnen ved radioator, fare for knekk på slanger, løste dette ved å benytte ulike 90 graders ledd.

 

Monteringen fungerer helt supert for min del. Måtte benytte et par 90 graders ledd for å hindre knekk på slange ved pumpemontering. Har enda ikke opplevd å måtte benytte alle tre viftene på engang. Bare en som går på lav hastighet og cpu temp er på 27grader :)

 

Eneste jeg har å utsette på denne montasjen er generell vekt når alt er montert med 5 Hd'er osv.

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Har selv Stacker kabinettet montert med full vannkjøling.

Selv om dette er til s478 er jo oppsettet det samme med tanke på funksjon :)

 

AC Airplex evo 360 med 3xPapst vifter(montert i bunnen litt skjæring må til)

AC vanntank montert i toppen hvor 80 mm vifta er

Pumpe montert i bunnen ved radioator, fare for knekk på slanger, løste dette ved å benytte ulike 90 graders ledd.

 

Monteringen fungerer helt supert for min del. Måtte benytte et par 90 graders ledd for å hindre knekk på slange ved pumpemontering. Har enda ikke opplevd å måtte benytte alle tre viftene på engang. Bare en som går på lav hastighet og cpu temp er på 27grader :)

 

Eneste jeg har å utsette på denne montasjen er generell vekt når alt er montert med 5 Hd'er osv.

8777904[/snapback]

 

Da bruker du samme opplegg som meg.Bare at jeg har dualrad.Jeg bruker 3/8" slanger,og har ikke problemer med knekk på slanger.

 

Men uansett,har man en Stacker behøver en ikke å gå over "å gå over bekken etter vann" :)

Lenke til kommentar

8777904[/snapback]

 

Da bruker du samme opplegg som meg.Bare at jeg har dualrad.Jeg bruker 3/8" slanger,og har ikke problemer med knekk på slanger.

 

Men uansett,har man en Stacker behøver en ikke å gå over "å gå over bekken etter vann" :)

8778158[/snapback]

 

Yup, men siden jeg har 120mm ekstra som går bort til radiator blir det litt trangere. Men funker flotters med 1 90 graders vinkel så var det ikke noe problem

 

Pluss at hullet jeg har skjært ut er tilpasset 120 mm viftene selv om det bare er snakk om 0.5 cm klaring på hver side, litt mer med tanke på lengde. Utskjæringen gjør at radiator kommer på innsiden av kabinettet. Mens viftene "henger" under slik at hele systemet blir låst fast med skruene mellom vifter/radiator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...