Gå til innhold

Kjøp av bærbar datamaskin


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe med en bærbar datamaskin nå ganske snart og lurte på om noen kunne gi meg noen tips?

Datamaskine skal være til skolebruk til videregående og gjerne til å oppdatere datamaskinen til nyere programmer. Må ha ett stort minne og gjerne så mys om mulig i en data. Vil helst kjøpe en HP, men vet ikke hvilken av de. Det har så mange å velge mellom, også har jeg tenkt på Dell kanskje.

 

Disse er hva data'n må ha:

- Harddisk på over 100 GB.

- 13-15 " skjerm

- Hovedminne på 1024 MB

- utrolig god prossesor

- touch-pad (er jo en selvfølge på de fleste)

- dvd og cd brenner

- norsk som operativ system språk

- 5 USB

- Må være innebygt trådløs internett.

- Wlan osv. ;)

- gjerne fjernkontroll og Webcam.

- Windows Vista Home Premium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skaff deg macbook, er det jeg har. Den er drit god, du får ikke kjøpt en bedre bærbar maskin.  :)

8765998[/snapback]

 

 

Men koster ikke macbook maskiner gansker mye, og de billigste har lite harddisk minne ;)

8766168[/snapback]

 

De er kansje dyre men de er hvert det. For 11 000 får du en macbook med 1 GB minne og 120 GB harddisk.

Lenke til kommentar
Skaff deg macbook, er det jeg har. Den er drit god, du får ikke kjøpt en bedre bærbar maskin.  :)

8765998[/snapback]

 

 

Men koster ikke macbook maskiner gansker mye, og de billigste har lite harddisk minne ;)

8766168[/snapback]

 

De er kansje dyre men de er hvert det. For 11 000 får du en macbook med 1 GB minne og 120 GB harddisk.

8768966[/snapback]

 

Og elendig skjermkort. :p

Men resten er nice. Bare skjermkortet som hindrer meg fra og kjøpe Mac.

Skal du ikke spille så har det jo ingenting å si.

 

Mvh

MajorP

Lenke til kommentar
Skaff deg macbook, er det jeg har. Den er drit god, du får ikke kjøpt en bedre bærbar maskin.  :)

8765998[/snapback]

 

 

Men koster ikke macbook maskiner gansker mye, og de billigste har lite harddisk minne ;)

8766168[/snapback]

 

De er kansje dyre men de er hvert det. For 11 000 får du en macbook med 1 GB minne og 120 GB harddisk.

8768966[/snapback]

 

Og elendig skjermkort. :p

Men resten er nice. Bare skjermkortet som hindrer meg fra og kjøpe Mac.

Skal du ikke spille så har det jo ingenting å si.

 

Mvh

MajorP

8769094[/snapback]

 

Jeg spiller ikke så det har jo ingenting å si for meg da :p men jeg hadde satsa på mac hvis jeg var deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt flere USB-porter da :hmm:

Men er det noen som vet om en HP som er kjempebra og ligger i prisklassen 8000-10 000 kr?? Så på den HP som var nevnt og mangler noen av det jeg trenger :(

8775060[/snapback]

Det med usb portene? -ser ut som den klarer fint de andre kravene dine. Det er vell bare 3 porter på denne. Men det er jo ikke særlig dyrt med en usb hub om du skulle mangle et par porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...