Gå til innhold

Kjøp av bærbar datamaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe med en bærbar datamaskin nå ganske snart og lurte på om noen kunne gi meg noen tips?

Datamaskine skal være til skolebruk til videregående og gjerne til å oppdatere datamaskinen til nyere programmer. Må ha ett stort minne og gjerne så mys om mulig i en data. Vil helst kjøpe en HP, men vet ikke hvilken av de. Det har så mange å velge mellom, også har jeg tenkt på Dell kanskje.

Disse er hva data'n må ha:

- Harddisk på over 100 GB.

- 13-15 " skjerm

- Hovedminne på 1024 MB

- utrolig god prossesor

- touch-pad (er jo en selvfølge på de fleste)

- dvd og cd brenner

- norsk som operativ system språk

- 5 USB

- Må være innebygt trådløs internett.

- Wlan osv. ;)

- gjerne fjernkontroll og Webcam.

- Windows Vista Home Premium

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en ide å lese gjennom litt tråder her på forumet? Eller vil du at samtlige brukere skal si akkurat det samme til deg, som de sier til alle andre? Du er i allefall ikke alene om å spørre etter en maskin til skolebruk nå om dagen.

Skrevet

Haha Zamoht begynner å bli fortvila :)

Som han sier, du finner nok det du leter etter i FLERE av de trådene som allerede er her akkurat nå :)

Skrevet
Skaff deg macbook, er det jeg har. Den er drit god, du får ikke kjøpt en bedre bærbar maskin.  :)

8765998[/snapback]

Men koster ikke macbook maskiner gansker mye, og de billigste har lite harddisk minne ;)

Skrevet
Skaff deg macbook, er det jeg har. Den er drit god, du får ikke kjøpt en bedre bærbar maskin.  :)

8765998[/snapback]

Men koster ikke macbook maskiner gansker mye, og de billigste har lite harddisk minne ;)

8766168[/snapback]

De er kansje dyre men de er hvert det. For 11 000 får du en macbook med 1 GB minne og 120 GB harddisk.

Skrevet

8765998[/snapback]

8766168[/snapback]

De er kansje dyre men de er hvert det. For 11 000 får du en macbook med 1 GB minne og 120 GB harddisk.

8768966[/snapback]

Og elendig skjermkort. :p

Men resten er nice. Bare skjermkortet som hindrer meg fra og kjøpe Mac.

Skal du ikke spille så har det jo ingenting å si.

Mvh

MajorP

Skrevet

8765998[/snapback]

8766168[/snapback]

8768966[/snapback]

Og elendig skjermkort. :p

Men resten er nice. Bare skjermkortet som hindrer meg fra og kjøpe Mac.

Skal du ikke spille så har det jo ingenting å si.

Mvh

MajorP

8769094[/snapback]

Jeg spiller ikke så det har jo ingenting å si for meg da :p men jeg hadde satsa på mac hvis jeg var deg :thumbup:

Skrevet

Ok, har sett på Mac datamaskiner og de virker ganske bra..Spiller ikke mye så gjør ikke noe om det er litt dårlig skjermkort.

Men tenkte å holde meg under 10 000 kr da :hmm:

Skrevet

Skulle gjerne hatt flere USB-porter da :hmm:

Men er det noen som vet om en HP som er kjempebra og ligger i prisklassen 8000-10 000 kr?? Så på den HP som var nevnt og mangler noen av det jeg trenger :(

Skrevet
Skulle gjerne hatt flere USB-porter da :hmm:

Men er det noen som vet om en HP som er kjempebra og ligger i prisklassen 8000-10 000 kr?? Så på den HP som var nevnt og mangler noen av det jeg trenger :(

8775060[/snapback]

Det med usb portene? -ser ut som den klarer fint de andre kravene dine. Det er vell bare 3 porter på denne. Men det er jo ikke særlig dyrt med en usb hub om du skulle mangle et par porter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...