Gå til innhold

Erfaring med Winrace 13?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en racebåt, tåler ikke så mye sjø for å si det sånn :)

 

Går bra med liten motor da..

8760919[/snapback]

 

Hva mener du med liten motor..mener du fra 5 - 9,9 eller? :hmm:

8772971[/snapback]

9.9/15 ja..

8774763[/snapback]

 

har den like lett for å velte med 9,9/15??

Lenke til kommentar

jeg har nettopp kjøpt meg en winrace, jeg synes den er ganske bra. :thumbup: Bruker nå en u trimmet 10hk evinrude. Går sånn ca 25-26knop og jeg synes den ligger ganske bra på vannet. :dribble: Har ikke fått prøvd den på høy sjø enda. Så jeg vet ikke hvordan den er på det, :hmm: ^^

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg milevis unna "høy" sjø om jeg var deg. Jeg kan godt fortelle deg hva som vil skje.

 

Scenario 1. Bølgen er så høy at båten ikke klarer å løfte seg over grunnet dårlig løft i baugen på disse båtene. Dette resulterer i at du vil kjøre tvers igjennom bølgen, og få store deler av den i fanget.

 

Scenario 2. Bølgen er så høy at båten hopper over bølgen, og er du riktig uheldig her lander du ikke riktig vei på veien ned igjen.

 

Så hold deg unna grov sjø, disse båtene er ikke laget for det!

Lenke til kommentar

Jepp, har en selv! 30Hk. Har målt den til 48 knop tror jeg. Kommer ann på hvor mye den som sitter inni veier. Bare tull når folk sier at de er dårlige på bølger, om du lærer å kjøre deg den båten så går du ikke rundt. Men den hopper no jævli, den ligger tross alt nesten ikke på vannet - bare propellen er nedi. Den går styggfort, drar fra det ALLER meste om sommeren, det inkulderer feks Cobra 28, Winrace 12 med 50hk, alle (nesten, ikke white shark o.l.) skjærgårdsjeeper.

 

Vurderer å selge min, så om noen er interessert er det bare å ta kontakt. Selger den billig, for den er relativt gammel.

 

Edit: spesiallaga cliever propell.. av Olle Terjesen

Det at cyber "går under bølgene" er fordi Cyber SUGER. Kun laget for å se kule ut, Winrace er hardcore. Racingstyring ("vinger på sidene") og speedPedal..

Endret av CidroN
Lenke til kommentar
Jepp, har en selv! 30Hk. Har målt den til 48 knop tror jeg.

 

..Tror du?

 

Bare tull når folk sier at de er dårlige på bølger, om du lærer å kjøre deg den båten så går du ikke rundt.

 

Og med det utsagnet sank kredibiliteten din betraktelig.

 

Men den hopper no jævli, den ligger tross alt nesten ikke på vannet - bare propellen er nedi.

 

Og dette gjør at den ikke kan gå rundt?

 

Vurderer å selge min, så om noen er interessert er det bare å ta kontakt. Selger den billig, for den er relativt gammel.

 

Edit: spesiallaga cliever propell.. av Olle Terjesen

Det at cyber "går under bølgene" er fordi Cyber SUGER. Kun laget for å se kule ut, Winrace er hardcore. Racingstyring ("vinger på sidene") og speedPedal..

 

Er nok ikke lov å selge her på forumet, gitt.

Lenke til kommentar
Jepp, har en selv! 30Hk. Har målt den til 48 knop tror jeg.

 

..Tror du?

 

Bare tull når folk sier at de er dårlige på bølger, om du lærer å kjøre deg den båten så går du ikke rundt.

 

Og med det utsagnet sank kredibiliteten din betraktelig.

 

 

Er jo sant som han sier da, lærer du deg og kjøre den, lærer du deg dens begreninger, og sjansen for og gå rundt er mye mindre, men den er der fortsatt....

Lenke til kommentar

Ey Anathard:

Ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Det er en myte at det er lett å gå rundt med winrace. Det bare "føles sånn" og ser sånn ut pga overflatepropell og hastighetene.

 

Og jeg TROR jeg har målt den til 48 knop ja. Er nemlig ikke 100% sikker på om den gps målinga jeg gjorde for 3 år siden gav 48 knop som resultat. Men jeg TROR det.

 

Båten er faktisk jævli god på bølger. Sterk motvind derimot bør en holde seg unna dersom man er like dårlig til å kjøre som Anathard

Lenke til kommentar

Hehe, det må jeg si. Får grine litt da vet du.

 

Hvor store bølger mener du at en Winrace vil klare seg godt, det lurer jeg veldig på. Egentelig betyr ikke hva du mener så veldig mye i denne sammenhengen heller, faktum er at disse båtene ikke er gode på krappe bølger på rundt meteren, uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

Skal ikke gå mer inn på dette, da resten vil resultere i personangrep - og sånt liker vi jo ikke, eller hva CidroN... :roll:

Lenke til kommentar

Tipper trådstarter snakket om bølger som kan forekomme der hvor det er forsvarlig å ferdes med en småbåt. Dere kan kverulere så mye dere gidder, men jeg skjønte hvertfall hva han mente

:)

 

Jeg vet hvertfall ikke om noen båt på 13 fot som kommer seg raskere og lettere fram enn en Winrace 13, selv om det er sjø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...