Gå til innhold

Botillegg under siviltjenesten


Anbefalte innlegg

Hei! Er innkalt til siviltjeneste 25 sept. Hadde tenkt meg til Tr.heim å utføre den, men dette ser ut til at blir vanskelig... Bor 10mil nord for tr.heim og tror ikke de har noen oppdragsgivere for siviltjenesten i denne bygda. Bor nå hjemme, og betaler selvsagt ikke noe for det.

 

Tenkte jeg skulle få støtte til å bo på en sjaber hybel i tr.heim når jeg begynte tjenesten, men ser nå at de kun støtter husleia hvis du har bodd der i 4 mnd. før. Altså kan jeg ikke bare flytte til tr.heim rett før tjenesta... Noen som vet om noen unntak fra denne regelen?? Takler ikke å bo i denne bygda et år til, og har så absolutt ikke økonomi til å bo i Tr.heim for egene penger. Hvertfall ikke med den dårlige siviltjenestelønna på 120kr dagen eller hva det nå er. De kan jo ikke regne med at jeg skal kjøre 3mil til nermeste oppdragsgiver for egene penger hver dag? Noen som har erfaring og noen triks å komme med her? :hmm:

 

Mvh Haddock :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Er innkalt til siviltjeneste 25 sept. Hadde tenkt meg til Tr.heim å utføre den, men dette ser ut til at blir vanskelig... Bor 10mil nord for tr.heim og tror ikke de har noen oppdragsgivere for siviltjenesten i denne bygda. Bor nå hjemme, og betaler selvsagt ikke noe for det.

 

Tenkte jeg skulle få støtte til å bo på en sjaber hybel i tr.heim når jeg begynte tjenesten, men ser nå at de kun støtter husleia hvis du har bodd der i 4 mnd. før. Altså kan jeg ikke bare flytte til tr.heim rett før tjenesta... Noen som vet om noen unntak fra denne regelen?? Takler ikke å bo i denne bygda et år til, og har så absolutt ikke økonomi til å bo i Tr.heim for egene penger. Hvertfall ikke med den dårlige siviltjenestelønna på 120kr dagen eller hva det nå er. De kan jo ikke regne med at jeg skal kjøre 3mil til nermeste oppdragsgiver for egene penger hver dag? Noen som har erfaring og noen triks å komme med her? :hmm:

 

Mvh Haddock :thumbup:

8740663[/snapback]

 

Har arbeidet i Vernepliktsverket i flere år som befal, men detaljene i den sivile delen av førstegangstjenesten er ikke hvor min ekspertise ligger. Jeg vet i alle fall såpass at hvis du vil ha siviltjeneste bør man alliere seg med arbeidsgiver i den instutisjonen man ønsker å tjenestegjøre i, f.eks. burde du sammen med rektoren av en skole sendt inn en søknad om siviltjeneste sammen med en bekreftelse på at skolen ønsker å ha deg der som sivilarbeider (dette gjør man vanligvis etter at man har fått innkallelse til førstegangstjeneste). Hadde du da hatt en leilighet i Trondheim ville forsvaret ha dekket deler eller hele delen din av leien (usikker på detaljene akkurat der). i tillegg hadde du fått klestillegg samt kostpenger, ville ha utgjort rundt 200 til dagen.

Lenke til kommentar

Men etter som jeg ikke finner noen oppdragsgivere i området blir det jo vanskelig for meg å reise flere mil hver dag for å arbeide i 7 og en halv time... :dontgetit: Og nettop på grunn av disse timene får jeg jo ikke tid til å arbeide med noe som jeg tjener brukbart med penger på til å skaffe meg et sted å bo nært arbeidsplassen.

 

Får jeg ikke penger til mat eller noen ting hvis jeg bor hjemme heller?? :ohmy:

Lenke til kommentar

Tillegg for mat og klær får du uansett ja.

Men har du ikke fått tildelt noe tjenestested? Går ut i fra at du skal ha oppmøte på Dillingøy? Vil foreslå at du ringer dem eller Vernepliktsverket og få avklart detaljene, det hadde jeg gjort var jeg deg!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...