Gå til innhold

Burde det være mer PvP i LOTRO?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke prøvd LOTR Online men høres kult ut. Jeg elsker Tolkiens verden og jeg har en spesiell kjærlighet for The Shire. Det er liksom så uskyldig, vakkert og jovialt på en gang. Og selve ideen av og være i The Shire og alle de andre stedene er grunn nok for meg til og komme inn og spille dette spillet.

 

Anngående dette Monster Play greiene, dette er noe man kan velge? Altså hvis man vil ignorere det, ser man ikke noe til det? Så lenge jeg kan ignorere det og at det ikke forstyrrer eller ødelegger innlevelsen så er det greit for meg.

 

Og jeg er helt enig i at spillet må holdes så sann til Tolkien som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal implementere full PvP som enkelte mener her, så går jo det utover alle de som er imot PvP i Middle-Earth og.

I WoW funker det kanskje med non-PvP servere, der en kan være noe nøytral. I Middle-Earth kan orker og mennesker simpelthen ikke bare løpe forbi hverandre uten å gi hverandre noe oppmerksomhet.

 

Og når en da tvinger PvP på alle, så deler man også spillverdenen i to og åpner for en hel verden full av såkalt ganking.

 

Dessuten står det svart på hvitt at orker bare er verktøy som er til for å brukes. De går ikke i noen shop og kjøper bedre utstyr, det ville vært problematisk å lage meningsfylte quests til dem, solo-play ville vært logisk sett komplett idiotisk, og de har ingenting å gjøre i Eriador å lage helvete der.

 

Det er også store problemer med balansering av gode vs. onde raser, der det eneste de onde som regel har gående for dem er antallet. De viser seg å være underlegne gang på gang i bøkene.

 

Og forresten, Uruk-haiene ble ikke 'klonet' frem av Saruman. Uruk-haien er en blanding av menneske og orker (faktisk født på menneskemåte, ifølge Tolkien selv), som ble satt igang av Sauron lenge før historien i LOTR foregår.

Lenke til kommentar

Er egentlig glad for at det ikke er mer PvP enn det er, blant annet så er nå nivået mellom gode og onde ett mye bedre tall. At annet punkt er at de onde rasene ikke har noen kule områder å være i kanskje utenom om Mordor. Hvem ville vel likt og vært midt i Harad områdene mange lange kilometer fra de stedene du har noe forhold til.

Lenke til kommentar

Monster play er artig det, spiller du som orc kan du jo spille det hele tiden istede og farme poeng som du kan bruke senere, det er pve deler i monster play også da, men her kan du bli bush wacked overralt...thats the interesting part, jeg savner ofte open pvp når jeg spiller lotro av en god grunn, har spilt everquest 2 en god stund og der var det "no mercy" man måtte hele tiden passe på, men spillet er ferskt, open pvp får vi nok ikke og hadde vi det så hadde jeg slutta å spille det på dagen, hadde ikke passa inn.

 

Uansett, har ikke fått prøvd monster play skikkelig enda siden det er for få folk på RP serveren som spiller det helt enda, men jeg gleder meg til det blir flere, jeg syns egentlig det geniale med pvp delen er at du har et valg, altså du vil ikke bli ganka..ja så spille normal, vil du banke andre players i pvp, ja så stikk å spill monster play, den er stort sett aldri for langt unna...i alle byer så vidt jeg vet.

 

Det eneste jeg ikke vet enda er om pvp gir deg noe annet en ranks, har ikke satt meg inn i det enda, men uansett, kan du få ranks kan du sette deg mål.

Lenke til kommentar

Open PvP i LOTRO ville blitt for dumt.. Tenk deg at fire orker og en goblin med råfet rustning og lysende sverd sitter utenfor The Shire og venter på en liten uskyldig hobbit, bare fordi de hadde lyst.. Orker virker ikke på den måten..

 

Mange i denne tråden er veldig etnosentriske; dere kommer med utsagn som lyser "LOTRO er dårlig fordi det er ikke er som WoW!". LOTRO er et helt annet spill. Det er ikke likt, og det skal ikke være det.

Lenke til kommentar
Open PvP i LOTRO ville blitt for dumt.. Tenk deg at fire orker og en goblin med råfet rustning og lysende sverd sitter utenfor The Shire og venter på en liten uskyldig hobbit, bare fordi de hadde lyst.. Orker virker ikke på den måten..

 

Mange i denne tråden er veldig etnosentriske; dere kommer med utsagn som lyser "LOTRO er dårlig fordi det er ikke er som WoW!". LOTRO er et helt annet spill. Det er ikke likt, og det skal ikke være det.

8813869[/snapback]

 

Enig med deg og har heller ikke sagt noe annet =)

Lenke til kommentar

Turbine har selv sagt at de ikke kan inkludere de onde rasene (orker, uruker osv) fordi de aldri vil seire over de gode. Det er sånn bøkene er lagt opp, de gode kjemper mot de onde og vinner. Hele konsptet er jo at man skal overvinne de onde styrkene og gjennopprette fred, harmoni osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...