Gå til innhold

Bestille fra England?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
... og jeg lurer på hvilke ekstra-kostnader jeg får, dersom jeg bestiller den fra england.

8731270[/snapback]

Ekstraomkostninger: Frakt. Norsk moms (25% av vareverdi inkludert frakt) og tollbehandlingsgebyr.

Skrevet (endret)

men, betaler jeg ikke moms for to land da? prisen er jo oppgitt i england med VAT og uten VAT, må jeg betale moms for prisen som er med VAT eller den uten?

Endret av johnterje
Skrevet

Tror det er sånn at du får tilbakebetalt VAT når du betaler MVA når du fortoller den inn i Norge. Du skal iallefall ikke betale både VAT og MVA. Du skal heller ikke betale VAT eller MVA for frakt

Skrevet
Tror det er sånn at du får tilbakebetalt VAT når du betaler MVA når du fortoller den inn i Norge. Du skal iallefall ikke betale både VAT og MVA. Du skal heller ikke betale VAT eller MVA for frakt

8732237[/snapback]

Du skal kunne få tilbakebetalt britisk VAT etter at du har fått den inn i Norge, men det forutsetter at forhandler i UK gidder å gjøre det nødvendige papirarbeidet.

Og jo, det skal betales mva av frakt! Derimot skal frakt holdes utenom når man avgjør om varen kommer under 200kr-grensa, men det gjør definitivt ikke et tv-apparat...

• 2 uker senere...
Skrevet
Du skal kunne få tilbakebetalt britisk VAT etter at du har fått den inn i Norge, men det forutsetter at forhandler i UK gidder å gjøre det nødvendige papirarbeide

Og de fleste billig webbutikker i England vet absolut ingenting om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...