Gå til innhold

Nytt ATI Radeon 9700pro knekker under press


Roy E

Anbefalte innlegg

Hallo.

Benyttet meg på julaften av tilbudet på et sapphire ati radeon 9700pro, og i går fikk jeg det i posten. Men, problemene har allerede meldt seg.

Når jeg setter på full antialisering, Anisotropic filtering etc, altså setter det til å jobbe litt, så henger det etter noen sekunder med gaming. Det henger også når AA og lignende er avslått, men tar gjerne litt lengre tid, kan kjøre et par timer uten problemer.

Jeg tenker på at det kan være overoppheting, men det virker ikke til å være så voldsomt kasse temperatur (ligger mellom 45 og 50 grader), og CPU'en ligger på mellom 65 og 70 max.

En annen mulighet er at min strømforsyning ikke strekker til, som bare ligger på 235w, jeg merker meg at 300-350 er det vanlige for tida.

 

Min hardware for øvrig er:

mobo: AOpen AK73 Pro

cpu: AMD thunderbird 1ghz (kjører stabilt på 1,1)

lyd: Sounblaster live!value

hd: en 80gig WD kaviar og 13gig IBM.

ram: 512meg 133mhz sdram

cd-brenner og dvd-rom.

+ nettverkskort.

 

Jeg får om et par dager ny cpu, mobo og ram.

 

Håper på hjelp så snart som mulig!

 

mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg var ganske sikker på at det var PSU'et som var feil.. Jeg har endel såkalt "stillegående" utstyr i PC'en (som ikke er særlig stillegående) som ikke er videre effektivt, derfor den høye temperaturen. Har en intel cpu osv på vei, som holder lavere temperatur, da burde det bli greit, særlig når kassa jeg bestillte kommer (uff, enda ei uke å vente..)

Lenke til kommentar

pfft vel den har kjørt bra i nesten 2 år nå, hendte en gang at den klikka 24/7 men da var cpu vifta full av støv :p

ble forøvrig ikke så varmt før jeg stappa inn radeon'en...

men kjenner at d er på tide med noe nytt! og gidder ikke betale 100k for en vannkjøler!

Lenke til kommentar

altså, du snakker her om et skjermkort som trekker omtrent like mye strøm som forsvarets nødaggregater klarer å gi :p

dette er forøvrig også et veldig varmt kort i forhold til de fleste andre på markedet.

 

1) kjøp deg en casefan

2) kjøp deg et nytt psu

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...