eikum Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Hei. Har fått i oppgaven av min lærer å finne så mange Norske fremmedord jeg klarer. Så tenkte kanskje jeg kunne få litt hjelp her Vil gjerne ha ordet, pluss beskrivelse Beste måten å skrive det opp på er slik; dogmatisk = selvsikker Takker
Holten Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Gå i et bilbiotek å finn ei bok som heter "Fremmed ordbok" Tror jeg har sett den en gang!
Haraldson Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Tror vi prøver oss med å flytte denne til Språkspalten, selv om det er i forbindelse med skolen. Hva er det NITH har begynt med nå, forresten - fremmedord..?
eikum Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Skrevet 28. mai 2007 Tror vi prøver oss med å flytte denne til Språkspalten, selv om det er i forbindelse med skolen. Hva er det NITH har begynt med nå, forresten - fremmedord..? 8721520[/snapback] hehe vi har tenkt til å sette opp en database med dette (DB110)
Henrik Salthe Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Hei.Har fått i oppgaven av min lærer å finne så mange Norske fremmedord jeg klarer. Så tenkte kanskje jeg kunne få litt hjelp her Vil gjerne ha ordet, pluss beskrivelse Beste måten å skrive det opp på er slik; dogmatisk = selvsikker Takker 8721502[/snapback] dogmatisk = selvsikker? Er ikke helt enig med definisjonen her, og kan støtte opp med bokmålsordboka også i samme slengen: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...i?OPP=dogmatisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå