Gå til innhold

Funker dette PC-oppsettet?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC til sånn cirka 8000 kr. Har funnet et oppsett, lurer på om alle delene jeg har valgt passer sammen. Her er oppsettet jeg har valgt:

 

Hovedkort: Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

 

Skjermkort: XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI, 540/1400Mhz

 

Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC8000 2048MB CL5 Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

 

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

 

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM

 

Kabinett: Apevia X-Cruiser, Sort med Vindu, 2x80mm Blå LED-Vifter (Uten Strømforsyning)

 

Så jeg lurer på om disse delene passer sammen, er spesiellt usikker på om harddisken og strømforsyninga går sammen med det hovedkortet. Gjerne post det hvis dere har bedre alternativer.

 

På forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan spare 500kr på ram, 500kr på hovedkort og 500kr på skjermkort. samt ytterligere på å handle fra en annen netshop.

 

anyways som han andre sier kjøp 8800gts først og fremst.

 

skal du overklokke kan du like godt kjøpe e4300 til 900kr, har den selv på 3.4ghz.

 

hovedkort asus p5n-e sli funker som juling det., veldig bra bios.

 

du bør gå for lav cl når du kjøper ddr2, og du får 2gb til halve prisen, spørs om du merker noe i praksis. dessuten så er det ram lås på hovedkortet, du kan overklokke uavhenging av ram hastighet.

Lenke til kommentar
hiper type-r bråker ein del, men om du ikkje synes dt gjer noko så bare kjøp den. har heilt lik, og den fungerer kjempe bra ;)

8730640[/snapback]

 

Da er du heldig, eventuelt har ikke hatt den strømforsyningen lenge! Var også veldig godt fornøyd med denne, men nå for 3 dager siden kom det et høyt smell, og plutselig var hele leiligheten mørklagt. Hiper'n gikk til h****** etter ca 1,5 år. Og det er jeg ikke alene om fant jeg raskt ut etter litt surfing på nettet... Vil sterk fraråde alle å kjøpe denne, med mindre man bare skal ha den for en kortere peride... Masser av power, vakkert design, bra patent på kabler, men varer dessverre ikke lenge nok...

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon overfor denne PSU'en, den grillet PC'n min! :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...