Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus P5B problem


Anbefalte innlegg

Kjøpte et Asus P5B demo kort som jeg sliter kraftig med.

 

Hardware er

C2D E4400

POV 7900GS

Crucial pc 5300 cl5

 

Når jeg skal starte pcen får jeg ingen signal på skjermen,men viftene surrer og går.Får heller ingen "beep",som skal indikere en eller annen feil.Det booter heller ikke til bios eller til windows.Ser bare ut til at det dør med en gang,bortsett fra viftene.

 

Hardwaren jeg bruker på kortet,fungerte fint på et annet hovedkort som jeg har testet.

 

Har prøvd 1 rambrikke i alle slot,koblet fra alt unntatt skjermkort og 1 rambrikke.

Har prøvd 4 forskjellige rambrikker totalt.Har også prøvd en annen strømforsyning og skjermkort.

 

Er vel bare å RMA kortet,men hadde jeg kunnet slippe det stresset,hadde jeg vært fornøyd.

 

EDIT:Er nå igang med en laang clear cmos over natten med batteriet ute og jumperen flyttet.Skal ikke være nødvendig,da det skal være nok å bryte strømmen til psu noen sekunder.Men lar ikke noe være uprøvd :)

 

Noen forslag til løsning?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tatt ut batteriet og så flytta jumperen vil det jo ikke skje noe. Enten ta ut batteriet eller flytt jumperen. Så sant du ikke har i strømmen da :hmm:

 

Når det gjelder problemet; du har ikke satt på en spacer for mye eller noe sånt? (De som er mellom HK og kabinettet) Det kan hende at en slik en skaper kobling mellom to punkter på baksiden av HK og derfor den ikke starter. En kamerat av meg hadde akkurat det problemet. Fant det først ut etter å ha testa absolutt alt mulig annet.

Lenke til kommentar

mattjin:Vet ikke hvilken biosversjon som er inntallert.Har ikke kommet så langt som til bios.Men pcen skal uansett komme seg til bios,selv med en cpu som ikke er støttet vel?Får vel bare melding om feil cpu ucode mener jeg.4 pin kontakten sitter godt i.

 

 

Nero Burningwr00m:Jeg har prøvd utenfor kabinettet også.Hovedkortet ligger på asken sin.En skikkelig clear cmos krever vel at batteriet fjernes og at jumper blir flyttet.Jeg har uansett prøvd en av gangen uten hell,men nå er batteriet ute og jumper flyttet.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte også et demo kort, for en uke siden. Skjedde akkurat det samme. Ingen signal til skjerm. Endte med at jeg måtte sende det inn. De fant feil på hovedkortet, og jeg får nå nytt kort.

8721128[/snapback]

 

Sammenligner dere serienummer? ;)

8723662[/snapback]

 

He he var inne på tanken ja.Hvor står serienummeret?

 

Jeg skriver det,så kanskje cola-boks har notert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...