Gå til innhold

manipulere webkamera stream før sending

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Som topic sier lurer jeg på hvordan man kan manipulere en webkamera videostrøm før msn eller andre applikasjoner mottar strømmen. til dette ønsker jeg å kunne legge inn selvlagde effekter til webkameraet mitt, som motparten ser f.eks via msn osv.

Noen som har peiling på hvordan dette kan gjøres? Jeg må jo på en eller annen måte komme i mellom windows API'et og msn/skype API'et for å gjøre endringer, men hvordan vet jeg ikke... Noen som har prøvd på noe lignende?

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
Jeg vet det finnes noen "fake" webcam drivere som lar deg streame videofiler iallefall.  :hmm:

8716733[/snapback]

hmm... et alternativ vil da være å lage en applikasjon som kan lese videostrømmen fra et webkamera, og samtidig kunne kommunisere med en annen applikasjon som simulerer et webkamera. Da vil den fake driveren sende avgårde den strømmen som jeg i min applikasjon har endret på..... fysj, dette blir vel mer enn nok vanskelig:P

Noen som har peiling på hvordan en simulert webcam driver bygges opp, eller hva den kommuniserer mot?

Skrevet
Jeg vet det finnes noen "fake" webcam drivere som lar deg streame videofiler iallefall.  :hmm:

8716733[/snapback]

hmm... et alternativ vil da være å lage en applikasjon som kan lese videostrømmen fra et webkamera, og samtidig kunne kommunisere med en annen applikasjon som simulerer et webkamera. Da vil den fake driveren sende avgårde den strømmen som jeg i min applikasjon har endret på..... fysj, dette blir vel mer enn nok vanskelig:P

Noen som har peiling på hvordan en simulert webcam driver bygges opp, eller hva den kommuniserer mot?

8788529[/snapback]

vel jeg har ikke peiling, men jeg fant en forum post om neste det samme.

MSDN: Capturing Streaming Video *TO* Webcam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...