Jtand Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Finnes det et program som kan nedskalere en spillefilm til 320 x 240 piksler? Grunnen til at jeg spør er at jeg vil se film på mobilen. Har en Nokia 6288 med 2 gb minne.
JohndoeMAKT Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 To programmer som begge er proprietære grafiske frontends for frie og åpne biblioteker som ffmpeg, Mencoder, MPlayer og libavcodec er Pocketdivxencoder og SUPER. Disse har profiler for forskjellige enheter og støtter mange gode formater gjennom de frie bibliotekene.
Asdt Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Jeg bruker Nokia MultimediaConverterProv 2.0b9 ackpda mp4 converter som funker fett. Filmene du converter funker også hos de fleste sony ericsson modellene og
m99 Skrevet 8. august 2007 Skrevet 8. august 2007 Det finnes som nevnt mange GUI for Mencoder, og ingen som jeg liker ;-) Hvis en bare skal resize/recode divx/xvid-filer til 320x240 og ikke gjøre noe med lyden eller forandre format, trenger en vel egentlig bare Mencoder? Er det noen som har tips til hvilken kommandolinje en skal bruke?
JohndoeMAKT Skrevet 8. august 2007 Skrevet 8. august 2007 Har du prøvd MeGUI? Det er en del mer avansert enn de jeg nevnte tidligere og det er ikke sikkert du liker det, men det er hva jeg bruker for mer avanserte oppgaver. Til bare kommandolinjebruk har jeg tidligere brukt denne: http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Mencoder_Introduction_Guide
SolidBluR Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Hvis noen bruker PSP Video 9 til å konvertere filmer til psp-format, så fungerer denne også ypperlig til mobil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå