Gå til innhold

Hvorfor kjøper folk QX6700/800 fremfor QuadXeon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som emnetittelen sier, hvorfor kjøper folk QX6*00 for 8600~ kroner når man får en Quadcore Xeon som man kan klokke til de samme frekvensene for bare rundt 3000~ kroner?

8710357[/snapback]

De som har mye penger skal vise seg fram for venner tenker jeg. Det er nok mye status. QX har jo også ikke låst multiplier, så det er jo en fordel vis fsb ikke følger med.

Lenke til kommentar
Som emnetittelen sier, hvorfor kjøper folk QX6*00 for 8600~ kroner når man får en Quadcore Xeon som man kan klokke til de samme frekvensene for bare rundt 3000~ kroner?

8710357[/snapback]

De som har mye penger skal vise seg fram for venner tenker jeg. Det er nok mye status. QX har jo også ikke låst multiplier, så det er jo en fordel vis fsb ikke følger med.

8710797[/snapback]

 

dagens P965 hk er vel ganske gode nå, tenker meg at dei fleste quad corene stoppar før hket møter veggen :p

Lenke til kommentar

Før jeg vil har mp9 på en quadcore. Før at mp på 8 er litt arbeid . Man får kunne noen få hovedkort som k, lokker bra med quad. (sånt så p5b deluxe klokke mye bedre enn ep5n32e sli mb mitt så gjøre det ikke] De flest er fsb begrensen med quad.

 

Helst vil jeg har mp på 10

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Det er vel helst pga. åpen multiplier. Lettere å få minne, CPU og HK til å samarbeide under ekstrem klokking da.

8722303[/snapback]

Kan man ikke like greit bare kjøpe en Q6600 da?

8722417[/snapback]

Jo, men den har ikke åpen multiplier. Det kan jo bli problematisk vis du skal ha ekstreme hastigheter som ikke hovedkort eller minne klarer.

Lenke til kommentar
Ah, trodde nettopp den hadde ulåst multipler.

 

Så det er bare QX familien som har ulåst multipler i blandt Quadcore CPUer?

8722477[/snapback]

korrekt. Alle xtreme CPUane til INtel har open multiplier...

8722834[/snapback]

Da blir vel det salgsargumentet. Prisen står overhodet ikke i henhold til et så tynt salgsargument..

Lenke til kommentar
Ah, trodde nettopp den hadde ulåst multipler.

 

Så det er bare QX familien som har ulåst multipler i blandt Quadcore CPUer?

8722477[/snapback]

korrekt. Alle xtreme CPUane til INtel har open multiplier...

8722834[/snapback]

Da blir vel det salgsargumentet. Prisen står overhodet ikke i henhold til et så tynt salgsargument..

8722868[/snapback]

Der er jeg enig, men det finnes mange folk med mer penger enn meg. En stakkars 15åring :thumbup:

Lenke til kommentar
Ah, trodde nettopp den hadde ulåst multipler.

 

Så det er bare QX familien som har ulåst multipler i blandt Quadcore CPUer?

8722477[/snapback]

korrekt. Alle xtreme CPUane til INtel har open multiplier...

8722834[/snapback]

Da blir vel det salgsargumentet. Prisen står overhodet ikke i henhold til et så tynt salgsargument..

8722868[/snapback]

Der er jeg enig, men det finnes mange folk med mer penger enn meg. En stakkars 15åring :thumbup:

8723008[/snapback]

 

så må ikkje du gløyme meg... :D

Lenke til kommentar
Der er jeg enig, men det finnes mange folk med mer penger enn meg. En stakkars 15åring :thumbup:

Stakkars 15-åring med E6600 og en highend GPU. Har ikke PC engang, jeg. :!:

8728911[/snapback]

Betalte alt selv riktignok, men jeg har konfirmert meg og jobbet. Det blir penger av sånt :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...