Gå til innhold

Installere WinXP på Amilo med raid 0


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger litt hjelp med en Fujitsu Siemens Amilo M4438G

 

Holder nå på med å hjelpe en over telefon med å legge inn Win XP på denne, men denne bærbare har diskene satt opp i raid 0. Når windows installasjonen starter fra cden, trykker han f6(for å legge inn raid enheter), deretter når han kommer til menyen for ekstra enheter kan han kun velge mellom SCSI eller å fortsette uten å innstalere noen nye enheter, dersom han velger SCSI kommer det opp noe om at han skal sette inn en diskett/cd for å legge inn SCSI enheter, men det finnes ingen enheter på windos cden(FS winXP cd som fulgte med).

Derfra kommer vi oss ikke videre å lurer på hva vi skal gjøre. Dersom vi hopper over dette kommer vi fram til et trinn der det står at WinXP installasjonen ikke kunne finne noen harddisk, og får valget om å avslutte innstalasjonen.

 

Lurte på om det fins noen med erfaring med dette her? Hadde vært flott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må installere en raid driver før du installerer XP.

Har ikke vært borti dette før, men tror det enkleste er å legge drivere inn på en minnepenn (eller en CD?) og så installere raid drivere før du går videre med XP installasjon.

 

Kan hende jeg tar feil, feel free to correct me. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Du må installere en raid driver før du installerer XP.

Har ikke vært borti dette før, men tror det enkleste er å legge drivere inn på en minnepenn (eller en CD?) og så installere raid drivere før du går videre med XP installasjon.

 

Kan hende jeg tar feil, feel free to correct me. :)

8711918[/snapback]

 

 

Jeg har driveren på diskett, og prøver installere. Men den failer etter format, bruker da på forhånd diskett for å legge til driver for raid controller. Den samme disketten som fungerte til å begynne med virker ikke etter format, noen som har noen tips?

 

mvh

Einun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...