peetah Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg endrer fargetonen i en film. Desaturerer, eller gjør filmen "varmere" med en rød farge.. jeg har lest her i forumet at fargebearbeiding er viktig, men hvilket prog. skal jeg bruke og hvordan?
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Kva har du? Dei fleste videoredigeringsprogram har iallfall nokre verktøy for fargekorrigering. Sjå etter verktøy/effektar som heiter noko med color balance o.l.
peetah Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Skrevet 26. mai 2007 Jeg bruker pinnacle, og der finner jeg ingen fargekorreksjonsknapp/muligheter... jeg har også magix movie edit pro 11 silver, hvis det skulle være mulig å gjøre noe her... takk for hjelp
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 I Magix, om det er det same som i versjon 10 (som eg lasta ned demoen av): Prøv deg med å merke klippet på tidslinja, trykke Shift + Y, og hak av for for Color controls på høgre sida. Der er det noko iallfall.
asoeli Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 I Magix kan du gjøre som Torbjørn T. skriver, men det er bedre å høyreklikke videoklippet, og velg Video cleaning (Shift/X). Så kan du justere lyshet, gamma og fargebalanse mm. Tror sikkert det fungerer i Silverversjonen også.
peetah Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 det dere snakker om fungerer ikke i silver versjonen. Jeg får hele tida beskjed om å oppgradere.. Det var synd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå