Gå til innhold

Finansiell rådgiver i bank


Anbefalte innlegg

Hva slags arbeidsoppgaver har man hvis man er finansiell rådgiver i en bank? Leser i anonser at de vil ha folk med høgskole-utdanning eller relevant erfaring. Har selv ingen utdannelse eller jobberfaring i denne bransjen, men stor interesse for finans. Har lest mye om dette, samt personlige erfaringer. Spesielt da aksjer, hvor jeg har kunnskaper om både shorting og opsjoner. Har også drevet en del med teknisk analyse. Er generelt interessert i finans, alt fra skatt, til forikring og aksjer.

 

Er dette godt nok? Noen som har erfaring med dette, og kan fortelle litt om arbeidsoppgaver o.l?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar!

 

Ingen som vet noe om arbeidsoppgavene?

 

Og lønn?

8706497[/snapback]

 

Arbeidsoppgaver kan jeg tenkte meg blir å selge deres produkter.

Lønnen blir nok etter hvor mye du selger, altså provisjonslønn(men her er jeg usikker på hvordan bankene operer).

Lenke til kommentar
Hva slags arbeidsoppgaver har man hvis man er finansiell rådgiver i en bank? Leser i anonser at de vil ha folk med høgskole-utdanning eller relevant erfaring. Har selv ingen utdannelse eller jobberfaring i denne bransjen, men stor interesse for finans. Har lest mye om dette, samt personlige erfaringer. Spesielt da aksjer, hvor jeg har kunnskaper om både shorting og opsjoner. Har også drevet en del med teknisk analyse. Er generelt interessert i finans, alt fra skatt, til forikring og aksjer.

 

Er dette godt nok? Noen som har erfaring med dette, og kan fortelle litt om arbeidsoppgaver o.l?

 

På forhånd takk!

8705614[/snapback]

 

De fleste banker ønsker minimum bachelor øk.adm eller tilsvarende, evt erfaring som veier opp for mangel på formell kompetanse. Interesse teller normalt ikke som erfaring, men det finnes kanskje muligheter om du har kontakter eller er flink å markedsføre deg selv - aldri si aldri.

 

Aksjer, shorting og opsjoner osv er ikke noe en finansrådgiver driver med, da er du over på meglerområdet. Det er særdeles enklere problemstillinger innenfor privatmarkedet i bank.

 

Finansrådgiver i bank for privatmarkedet er en selgerstilling der man, i teorien, forsøker å hjelpe kunden med riktige bankprodukter for kundens økonomiske situasjon. Dette inneholder blant annet salg av låne- og spareprodukter samt hjelp til oversikt over kundens øk. situasjon. De fleste banker har fastlønn, evt med en provisjonsdel i tillegg. Ifølge jobbfeber.no er lønnen ca 350-380' (snitt, ikke nyutdannet).

 

På grunn av en del rådgivningsskandaler de siste ti årene, der naive privatpersoner har blitt flådd for større beløp, har FNH kommet med rådgivende kompetansenivå for finansrådgivere. De fleste bankene vil ha rådgivere med formell kompetanse og kursing i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...