Dj_Arnleif Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Har begynt så smått å fikle med Vegas, men har fremdeles ikke funnet ut hvordan man klipper opp klipp. Visst noen kunne hjelpe meg hadde det vert greit. Takk. -Aleks
Torbjørn T. Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 Flytt tidsmarkøren til der du vil dele klippet og trykk S.
eXtreme-501 Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 (endret) Jeg stjeler tråden din litt jeg Hvordan tar man bort en del av filmen? Når jeg gjør det og setter resten sammen så kommer det jeg hadde sletta tilbake. Er det noe jeg gjør galt? EDIT: Fins det en side med guider/tutorials for Vegas? Endret 25. mai 2007 av eXtreme-501
Dj_Arnleif Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Skrevet 25. mai 2007 Takker for svar, et spørsmål til. Hvordan får eg til å legge slow motion på et klipp, vil også vite hvordan man kan reversere klippet.
Torbjørn T. Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 eXtreme-501: Skal du fjerne ein del av eit klipp kan du dele det opp (med S) og slette den delen du ikkje skal ha med. Lenkjer til nokre tutorials her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7084959 Arnleif: Det er to måtar. Anten, hald inne Ctrl og dra inn/ut eine enden av klippet. Eller, høgreklikk --> Insert/remove envelope --> Velocity. Den grøne linja som kjem fram midt på klippet representerer farten. Dra den opp og det går fortare, ned og det går seinare. Du kan leggje til punkt på linja og slik få forskjellig fart på ulike stader i klippet. For å reversere, høgreklikk --> Reverse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå