Gå til innhold

wiki til html


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter en classe for å konvertere wiki-kode til html! Jeg fant denne her:

http://wiki.ciaweb.net/yawiki/index.php?ar...i&page=HomePage Text_wiki

Det er akkurat noe sånt jeg skal ha, men den krever at jeg bruker Pear - som jeg ikke kan gjøre.

 

Jeg fant også denne:

http://www.phpclasses.org/browse/package/3111.html

men den var litt ufullstendig.

 

Er det noen av dere som kan hjelpe meg å finne en slik classe?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vist du laster ned MediaWiki, for så å lete gjennom funksjonene finner du muligens den som omgjør wiki til html ;)

8709616[/snapback]

 

Som jeg sa: Har sett litt på MediaWiki, og det var litt vanskelig å bruke parser classen direkte. Hadde håpet å slippe å sette meg inn i koden i Mediawiki. Må da finnes noen der ute som allerede har gjort jobben, og laget en enkel parser-classe?

 

Og har prøvd ennå litt mer nå, og det er vanskelig å bare ta ut parser koden. Har prøvd litt frem å tilbake - men det er dårlig dokumentert hva som må til for at Parseren skal fungere.. Dumt å inkludere hele MediaWiki bare for parserfunksjonaliteten :(

Lenke til kommentar
'''Arve Opsahl''' (født [[14. mai]] [[1921]] i [[Oslo]], død [[29. april]] [[2007]] samme sted) var en [[Norge|norsk]] [[skuespiller]], sanger og [[komiker]] som er mest kjent fra rollen som «Egon Olsen» i filmene om  [[Olsenbanden]], og siden [[1990-tallet]] fra rollen som «Henry» i komiserien ''[[Mot i brøstet]]''.

__TOC__

Opsahl, som var sønn av smed Aksel W. Opsahl (1886-1963) og hans hustru Alvilde (1889-1958), debuterte som skuespiller i [[1942]], med ''Scala'' revyteater, senere på [[Edderkoppen]] og [[Chat Noir]] i en årrekke til han i [[1967]] ble ansatt ved [[Oslo Nye Teater]]. Fra [[1980]] var han frilans med blant annet oppgaver for [[Dag Frøland]] på Chat Noir. Han ble raskt en av de ledende kunstnerne i norsk revy.

 

Slik ser litt av wikikode ut.

Lenke til kommentar

kan sikkert lage noe. Må bare se hva de forskjellige wikikodene gjør.

 

Det jeg mente med noe lignende bbkoder var at de brukte lignende systemer.

 

Men skal bare se hvordan den teksten der ser ut.

Men jeg har ikke de beste kunskapene om wikikoder da.

 

Rett meg hvis jeg tar feil

Lenke til kommentar

Wikikode inneholder mye funksjoner, og det vil være arbeidssomt å skrive en parser for det selv - som er like komplett som wiki sin. Da er det mye mindre arbeid å laste ned WikiMedia og sette seg inn i koden. Det er sikkert noen som har gjort dette allerede, men har søkt nokså lenge uten å finne noe (bortsett fra den PEAR tingen).

Endret av MadMe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...