Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke logget på trådløst aksesspunkt


Anbefalte innlegg

God ettermiddag :)

Jeg har altså kjøpt meg en D-link DWL-G700AP trådløst aksesspunkt. Problemet er at jeg ikke får logget på saken for å konfigurere den.

Har gjort akkurat slik manualen sier: Koblet den til en lan-port i switchen via ethernet-kabelen som fulgte med, åpnet nettleseren min og skrevet inn IP-en (http://192.168.0.50/). Tingen er at ingenting skjer når jeg gjør dette. Leste en brukeranmeldelse her på HW, hvor vedkommende sier at IP-en som står i manualen er feil og den riktige IP-en er 192.168.0.60. Dette funket like dårlig...

 

Slik manualen sier man også kan gjøre, prøvde jeg å koble aksesspunktet direkte til PCen min for så å koble til. Fremdeles ingenting.

 

Manualen er meget kortfattet og tar utgangspunkt i at alt fungerer helt flott om man bare gjør slik jeg beskrev ovenfor. Men som sagt fungerer ikke dette hos meg... Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Stusset litt på om aksesspunktet kanskje kunne være defekt, men jeg ville iallefall prøve lykken her før jeg evt. tar kontakt med nettbutikken for å få tilsendt en ny vare.

 

Takk på forhånd :)

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koble PC direkte i LANport til DWL aksesspunktet.

Gå i dosvindu (Kjør, CMD, ipconfig).  Se etter ipadressen til standard gateway.

8698491[/snapback]

 

For å fullføre.

 

Den ip-adressen som står som default gateway skal du skrive i browseren din.

 

Default admin username: admin

Default admin password: <blank> (bare trykk enter)

Lenke til kommentar

Står pc`n din klar til automatisk å motta ipadresser ?

 

Om den ikke gjør det så stiller du den inn til dette eller setter adressen 192.168.0.51 med Maske 255.255.255.000 og Gateway 192.168.0.1 .

 

En annen ting som også kan ha skjedd her er at aksesspunktet har låst seg litt . Trykk i så fall inn "reset" i minimum 15 sekunder mens strømmen står på .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...