Gå til innhold

har løst problem med reinnstallering


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en oem versjon av vista som jeg gjerne vil reinnstallere. Første gangen jeg prøvde å reinnstallere , startet jeg innstaleringsdvd`en mens jeg var inne på vista. Da valgte jeg partisjon som var den samme som det var vista fra før. Etter den hadde samlet inn data og maskinen starter på nytt, kommer det beskjed om att jeg må trykke en tast for å boote fra dvd. Etter jeg har gjort dette, stopper innstalleringen ved skjermbilde der nesten hele skjermen er svart og det står windows corp og en søyle med noe som beveger seg. Har prøvd det flere ganger men ingen forskjell. Når jeg starter opp innstallerings dvd`en fra vista får jeg valget valget innstaller nå, når jeg kommer til den siden som jeg skal velge partisjon har jeg ikke noe valg som heter stasjonalterativer. dette har kameraten min

Endret av OleBrumHonning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe bestemt merke. Men delene som står i min PC er:

 

Hovedkort : Asus A8R-MVR

CPU : AMD 64 x2 4200

Optisk Enhet : NEC ND 3550

Skjermkort : Point og View Geforce 7600gs

HD : Hitachi Deskstar T7K250gb

Tv-Kort : Happung PVR 150

 

 

Ventet 20 min

Endret av OleBrumHonning
Lenke til kommentar

OEM versjonen av Vista kan ikke brukes til å reinstallere hvor du beholder programmer og instillinger. Du må boote fra Vista DVD'en. Der kan du bare velge å installere Vista. Det andre valget om oppgradering er avslått (deaktivert).

 

Alt du hadde på diskpartisjonen du velger, blir flyttet til mappen '\Windows.old'. Der kan du finne data fra den forrige installasjonen vis du trenger noe.

 

Et annet alternativ er å klikke på Reparer vis du har en sikkerhetskopi. Da kan du legge tilbake Vista installasjonen fra en sikkerhetskopi.

Lenke til kommentar

1. Jeg vil foreta en ren innstallasjon fra vista dvd`en.

 

2. Når jeg boot`er fra dvd`en kommer jeg ikke lengre enn skjermbildet der det står Microsoft corp på svart skjerm. Dvs får ikke valget om å innstallere vista

 

3. Starter jeg dvd`en når jeg er inne på vista kommer valget "innstaller nå". Da taster jeg inn produktnøkkelen og jeg kommer til menyen med partisjonene. Der er det ikke noe valg som heter "stasjonalternativer".

 

4. Valget stasjonalternativer har bla valget at jeg kan velge å slette partisjonen.

 

 

Er det noen måte å slette hd`en min så jeg får til å innstallere vista på nytt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...