Gå til innhold

Tyin lavvo for 8 personer fra Trumf noe tess?


Anbefalte innlegg

Har i det siste vurdert å kjøpe en lavvo til bruk i skog og mark et par ganger i året. Forleden fikk jeg reklamebladet fra Trumf, og der var det slått opp en lavvo med plass til 8 personer for bare 1995 kr.

 

Tyin lavvo, 8 personer

 

071033_prod_A.jpg

 

Teksten som beskriver den er som følger:

"Stoff i flammehemmende 190 T polyester, med PU 4000 mm tapet søm. Størrelse 400x255 cm og ståhøyde ca 3 m. God og bred stormkant rundt lavvo, samt røykåpning og løs topphatt. Aluminiumsteleskop-midtstang og -trekantplugger. Rikelig med bardunfester i forskjellige lengder. Feste for innvendig klessnor. Vekt: 5 kg."

 

Er det noen som har noen erfaring med denne? Er den grei til "hobbybruk"? Vanntett? Hvordan er duken - har den lett for å revne?

 

Har forsøkt å søke litt på Google etter merket "Tyin", men uten hell... har noen kjennskap til dette merket, eller om de har noen hjemmeside?

 

Les forøvrig annonsen fra Trum her: http://trumf.no/Trumf/ProductCatalog/Produ...ariantId=071033

 

Som en prissammenligning har jeg også kikket på en lavvo fra XXL: http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____49073.aspx

 

Denne er for 6 personer, men det ser også ut til at den har samme diameter som Trumf sitt alternativ. Kan dette stemme? Diameteren er 400 cm på begge.

Endret av xenonnet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare si at selgere kan skrive 4mannstelt, men jeg og kompisen min ville likevel ligget trangt i et slikt telt. Poeng: Selgere overdriver ofte romslighet i telt, ikke tenk på det. Det lureste ville vært å faktisk hatt med deg et par kompiser ned til en butikk hvor du vet at de stiller ut telt og "prøve" teltet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Vil bare komme med en liten oppdatering i denne tråden.

 

Det endte med at jeg kjøpte en lavvo fra Helsport i stedet, på et kampanjetilbud fra XXL. 8-manns Helsport til 1995,-. Veldig fornøyd, bortsett fra at "gulvet" er et tilleggsprodukt til bortimot 1000 kroner.

 

Ble derfor ingen uhøytidlig test av Tyun lavvo i denne omgang :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...