Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mistanke om sykdom og uføreforsikring


Gjest ADHD-kandidat

Anbefalte innlegg

Gjest ADHD-kandidat

Dette er kanskje ikke en A4-gjestepost, men siden forsikring og helst er tett knyttet sammen og det ikke er lov å gjesteposte i juss, håper jeg den er legitim likevel.

 

Saken er den, at jeg etter mange år med plager begynner å nærme meg en utvei. Jeg har vært hos psykiater, som mistenker meg sterkt for å ha ADHD, og når jeg leser om sykdommen er det som å lese om meg selv. Det skal bli godt å få noe på papiret, men saken er at det er en viss fare for at man blir erklært mer eller mindre ufør. I den sammenheng burde jeg tenke på, sa min mor, å tegne forsikring. Jeg er litt i tvil om dette vil ha noe for seg.

 

Det store spørsmålet er: Hvis jeg nå skulle tegne en uføreforsikring fordi jeg er redd for at jeg kan bli erklært ufør i nær framtid, vil det at jeg nå er på sporet av en diagnose diskvalifisere meg fra å få utbetalt noe? Dere skjønner sikkert hva jeg mener. All forsikring tegnes jo for at ting kan skje, men er det noe slikt som å være for sikker i forkant? Hvis en slik forsikring kan gi meg en bedre fremtid, er det for dumt å ikke sjekke opp mulighetene.

 

N.B: Jeg er ikke helt sikker på om "ufør" er rette ordet, men la oss bruke det som et samlebegrep for alt slags gruff som kan gjøre en berettiget til et eller annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ADHD kan vel som regel behandles, og mange vokser det også av seg med årene.

 

Når du tegner en uføreforsikring, må du fylle ut detaljert info om alle konsultasjoner og innleggelser du har hatt. Hvis dette ikke er nøyaktig utfylt, kan du bli nektet utbetaling den dagen du eventuelt blir erklært ufør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...