prebenl Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Hei, jeg installerte Doom 3 under Xubuntu og valgte å automatisk legge til menu-entry. Dette kom under kategorien "Other". Jeg vil gjerne ha den under spill. Nå er det slik at det er umulig å endre slikt i menu-editoren, siden det ligger under en lukket system-avdeling i menyen. Vanligvis kan man finne .desktop-filen som er assosiert og endre den. Men jeg finner ingen .desktop-fil på pc'en med doom i navnet sitt. Jeg irriterer meg grønn på at jeg ikke får fikset dette, og lurer på om noen vet om en måte jeg kan spore opp meny-filen på for å få endret den?
Kadmium Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 (endret) Du kan prøve å generere en referansedatabase for filene på maskinen din, med kommandolinjeverktøyet updatedb (kjøres som root), for deretter å søke etter filen, med regulære uttrykk, ved hjelp av verktøyet locate. Prøv f.eks: sudo updatedb locate *doom*.desktop Du bør prøve med både store og små bokstaver, da dette utgjør en forskjell. Endret 23. mai 2007 av Kadmium
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå