Perkeleh Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Hadde tenkt meg en tur til nederland i løpet av sommer'n med min 125cc. Også snakker jeg med en som bor der nede, han sier at det er 18-års aldersgrense på 125cc. For de som bor der. Han påstår immidlertid at jeg IKKE har lov til å kjøre min norskreg. 125cc med norsk førerkort, da jeg er under 18... Jeg tror ikke det er sånn, høres jo litt merkelig ut, men samtidig så er det kanskje noe i det..? Kan noen bare svare meg ganske enkelt på om je har lov tæl å kjøre min 125cc I Nederland (og andre land..tongue.gif) selv om det er en anna aldersgrense i det landet? Takker
snarius Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Eg trur han har rett. Har sjølv lest ein plass at du må vere 18 år for å køyre 125 kubikk i Nederland. Men kanskje reglane er endra sidan då?
Perkeleh Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Skrevet 22. mai 2007 Ja det stemmer nok at for å få lappen på 125cc i Nederland, så må man være 18... Men je som bare skar på besøk, kan vel fortsatt kjøre..?
Thewiz Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Er det ikke noe med at hvis du har hatt lappen så-så lenge her i Norge (tror det er 6mnd.) sammenhengende så får du lov til å bruke det i andre land? Sånn er det i USA, du kan ta bil lappen når du er 16år, og ha den i 6mnd sammenhengende der borte og komme hjem og bruke den her som gyldig bevis.
Perkeleh Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Mulig det... Men fra USA så må du fortsatt være 18 for å kjøre i Norge...
ersa Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Mulig det... Men fra USA så må du fortsatt være 18 for å kjøre i Norge... 8682891[/snapback] Uansett gjelder bare utenlandsk sertifikat i 12 mnd før man må ta en oppkjøring her i landet for å få norsk sertifikat (og da eventuelle kurs slik som glattkjøring dersom man ikke har det fra før eller tilsvarende). Men om du har lov til å kjøre 125cc i Nederland tviler jeg på. Uansett så hadde ikke jeg kjørt så langt på en så liten sykkel frivillig.
Perkeleh Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Toten>Oslo - ferje til Nederland - litt kjøing der nede, folka jeg kjener bor ikke så langt inn -ferje til Norge - Oslo>Toten. Ikke så langt Men får se hva jeg får tid til og om jeg i det hele tatt har lov :S
ersa Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Toten>Oslo - ferje til Nederland - litt kjøing der nede, folka jeg kjener bor ikke så langt inn -ferje til Norge - Oslo>Toten. Ikke så langt Men får se hva jeg får tid til og om jeg i det hele tatt har lov :S 8685180[/snapback] Ah, da er det jo ikke noe problem. Så for meg at du skulle kjøre via Sverige osv. Men hva er sansynligheten for at du blir stoppet der nede den tiden du er? Tror også du kan klare å komme deg lett unna dersom du skulle blitt stoppet.
Perkeleh Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Ah, da er det jo ikke noe problem. Så for meg at du skulle kjøre via Sverige osv. Men hva er sansynligheten for at du blir stoppet der nede den tiden du er? Tror også du kan klare å komme deg lett unna dersom du skulle blitt stoppet. 8685242[/snapback] Regna med at det var det du forestillte deg, ja Æ'kke helt sprø, da Liten sannsynlighet, ja det er det. Komme meg lett unna? Håper du mener via snakke-metoden. Stikke fra purken i et land jeg knapt har vært i før? (Nei, regna ikke med at det var det du mente...) Nei, da går je for å snakke norsk og si *hæ?* hele tia? Legge ut om at jeg har lappen, lov tæl å kjøre, utlending, ikke kjent, hvem-hva-hvor - hele regla, YouNameIt
ersa Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Ah, da er det jo ikke noe problem. Så for meg at du skulle kjøre via Sverige osv. Men hva er sansynligheten for at du blir stoppet der nede den tiden du er? Tror også du kan klare å komme deg lett unna dersom du skulle blitt stoppet. 8685242[/snapback] Regna med at det var det du forestillte deg, ja Æ'kke helt sprø, da Liten sannsynlighet, ja det er det. Komme meg lett unna? Håper du mener via snakke-metoden. Stikke fra purken i et land jeg knapt har vært i før? (Nei, regna ikke med at det var det du mente...) Nei, da går je for å snakke norsk og si *hæ?* hele tia? Legge ut om at jeg har lappen, lov tæl å kjøre, utlending, ikke kjent, hvem-hva-hvor - hele regla, YouNameIt 8686256[/snapback] Det jeg mente. Bare vise lappen og vognkort, dersom de begynner å mase om at du må være 18 år osv så bare "hæ?". Funker sikkert fett. Purken er jo mennesker de også.
Perkeleh Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Skrevet 24. mai 2007 Ja, det er de jo. Selv om je noen ganger lurer litt.. Skulle nok overleve
JimRamse Skrevet 25. mai 2007 Skrevet 25. mai 2007 (endret) Kjøre helt til Nederland på en 125cc synes jeg forøvrig høres ut som en dårlig ide. Kan ikke se for meg å ligge på Autobahn å pine i 110km/t å alt å alle kommer flyvende forbi. Nå er det mange år siden jeg hadde en 125cc, men langturer på den var ikke akkurat det beste synes jeg. Er rett å slett for små å daue. Angående aldersgrense. Er det 18 i Nederland, så hjelper det ikke om du har lappen her i Norge i en alder av 16. Endret 25. mai 2007 av JimRamse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå