OstePåPp Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Har skaffet meg en arimar 320 med en johnson gt på hekken. Har lyst til å få litt mer fart, og da er vell det å ta ut plomba enklest og billigst. motoren er helt orginal. takker for alle svar.
csViRuS Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Mellom innsug og forgasser ligger det to gummipakninger og en metallplate orginalt, det er bare og fjerne den metallplata.
Engen_2k Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 hmm, har en 97 mod. Johnson 9.9 2 takt og det er jo akkuratt samma som den nye Gt'n. Hørte av en eller annen for en stund siden at jeg måtte bytte hele forgassern for og trimme den så jeg gad ikke gjørra no med det. Men er det så simpelt så er det jo bare å gjørra det
csViRuS Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 hmm, har en 97 mod. Johnson 9.9 2 takt og det er jo akkuratt samma som den nye Gt'n. Hørte av en eller annen for en stund siden at jeg måtte bytte hele forgassern for og trimme den så jeg gad ikke gjørra no med det. Men er det så simpelt så er det jo bare å gjørra det 8679082[/snapback] Du skal ikke trenge å bytte forgasser på jonhson gt-ene, (hvertfall de som kom i 95 og oppover tror jeg) Sjekk om du kan se den metall-plata mellom innsuget og forgasseren.
Engen_2k Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Du skal ikke trenge å bytte forgasser på jonhson gt-ene, (hvertfall de som kom i 95 og oppover tror jeg) Sjekk om du kan se den metall-plata mellom innsuget og forgasseren. 8680764[/snapback] Skal jeg gjørra veldig snart Men hvis den er fjerna er det no måte å vite om den har vært der? Litt rart spm men men. Trur nemelig at motorn er trimma fra før, men han jeg kjøpten av hviste det ikke
csViRuS Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Nja det kan være litt vanskelig det... Beste måten er nok og sammenligne med en tilsvarende motor du vet er trimma/utrimma.....
Engen_2k Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Ja nå har jeg skjekka i motorn og fant ingen metall plate. Etter som jeg har skjønt det rekti skulle den sitte etter rett etter forgassern. Så når jeg skurdde ut forgassern skulle jeg sett den der?
WheelMan Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg tror at Johnson GT orginalt er 18 hester da, bare og fjerne plombe også trur jeg du kan bytte dyser for og få noen hester til... EDIT: Selv liker jeg Yamaha, har en Yamaha 15 ELPT (no sånnt no ) Endret 5. juni 2007 av WheelMan_92
Engen_2k Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tror at Johnson GT orginalt er 18 hester da, bare og fjerne plombe også trur jeg du kan bytte dyser for og få noen hester til... EDIT: Selv liker jeg Yamaha, har en Yamaha 15 ELPT (no sånnt no ) 8792861[/snapback] Jeg tror ikke det siden de ikke selger noen 18 hester, men selger 9.9 og 15 hester. Mulig du tenker på Tohatsu? De har 9.9 som man før trimma til 18 mener jeg. Min er da også en 9.9 97 mod, men er jo akkuratt samma motorn som gt'n da
csViRuS Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Johnson gt er ikke 18hk orginalt nei, og hvis du tar plomba på den blir den 15hp, står i motoren min hvertfall.....
WheelMan Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 (endret) Johnson gt er ikke 18hk orginalt nei, og hvis du tar plomba på den blir den 15hp, står i motoren min hvertfall..... 8793254[/snapback] Og hvis du skifter dyser, så mener jeg du får 18 hester utav den... Men, er ikke sikker, bare no jeg hørte fra en mekanikerfyr engang som jobba med en. EDIT: Jeg vet Tohatsu kan trimmes til 18, men en kamerat har en Jonson GT, faren hans er dreven mekaniker og fortalte meg at den nå yter 18 hester etter han bytta dyser og fjerna plombe... Endret 5. juni 2007 av WheelMan_92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå