Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pengegriske Bluecom / Ventelo


Anbefalte innlegg

Hei etter masse trøbbel med Bluecom/Ventelo (se innlegg) så jeg meg nødt til å gå over til Telenor (eneste alternativet).

Bredband fra Telenor og iptelefoni fra iplink (hadde bluephone) fikk jeg i starten av mars. Da jeg hadde betalt til Bluecom ut mai, ringte jeg de for å høre om oppsigelsestiden min fremdeles var 3 mnd med tanke på de problemene jeg hadde hatt. Og joda, her måtte jeg betale 3mnd fra 1.mars når de angivelig hadde fått beskjed om min oppsigelse. (Hadde nevnt det muntlig lengre tid i forveien, men slik er jo ikke gyldig?!?). Så det passet jo perfekt sa de da jeg allerede hadde betalt ut mai, men jeg skulle kun få 1 mnd oppsigelse på iptelefonen. Pengene skulle jeg få kreditert ved sluttoppgjøret.

Hva skjer nå da, snart 3 mnd etter. Jo det kommer en regning fra bluecom på 30 kroner istedet. Jeg ringer de og får forklart oppsigelsestiden var til første juni og jeg måtte betale for den dagen som jeg ikke hadde betalt tidligere (1.juni). Og oppsigelsestiden på iptelefonen ble også til 3 mnd da det ikke sto noen plass at jeg skulle få 1 mnd. (muntlig er som sagt tidligere ikke gyldig).

Giddet ikke å plages mere med de og sa at jeg betaler de 30-kronene hvis dere lover at jeg ikke hører mere fra dere. Det lovet de. (desverre var det muntlig så det er jo ikke gyldig).

 

Hvor kjipe går det ann å være? Dem har nok loven på sin side men dette er IKKE bra kundeservice. Når jeg måtte si opp med dem pga problemmer DE aldri klarte å fikse, kunne dem godt vært litt mer imøtekommende med tanke på bl.annet oppsigelsestid. (alt fungerer topp nå med Telenor)

 

Vil med dette ikke annbefale Bluecom/Ventelo til noen før de har fått ryddet opp i det evige faktura-rotet sitt (ikke en rett faktura på veldig lang tid) og bedret kundeservicen betraktelig.

 

mvh

en tidligere Bluecom-kunde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde lignende problem med de,de er noen svindlere spør du meg..

Jeg hadde en muntlig avtale med en selger om en mnd pris på 279kr som jeg forhandlet meg frem til og en startpakke på kr 500.

 

Jeg fikk beskjed om å se bort fra den kommende mailen med prisliste,det var sånn standard mail de sendte til alle..

 

3 mnd senere fikk jeg regning på kr 2077.

1000 kr startavgift

3x359 kr mnd

 

Etter sikkert brukt 100 kr på tlf for å klage,ble vi enige om at jeg skulle bli kreditert tilbake beløp etter at de hadde etterforsket saken.

 

Neste regning,akkurat samme som forrige utenom startavgift!

 

jeg brukte nærmere 2-300 kr på tlf å krangle med de,uten å komme noen vei,spurte jeg om å få snakke spesifikt med den selgeren jeg hadde avtale med fikk jeg mail og tlf til han.

 

På mailen fikk jeg "noreply"-svar bruker existerer ikke.

På tlf kom jeg til flere salgsavdelinger der han enten ikke jobbet eller var der.

 

Etter mye kranglig på tlf fant jeg ut at det er billigere å bare gi faen,si opp gå perioden ut og ALDRI kontakte de faenskapene igjen!

Brukte mer peng på tlf enn det jeg angivelig skulle få igjen jo!

 

Men til Bluecom's forsvar var de slev med de prisene jeg endte opp med den billigste ISP'en i området,men jeg kan bare ikke fordra at folk lyger!

 

Bøffet modemet deres da som hevn!De skulle jo ha det igjen,ettersom jeg hadde betalt 500kr for å "leie" det.Jeg hadde jo avtale om at det var kjøpt!

 

De lover gull og grønne skoger men leverer gråstein,akkurat som de fleste andre!

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Her har jo Bluecom tråkket en del over streken. Muntlige avtaler er like binnende som skriftlige avtaler, problemet med muntlige avtaler er at det er vanskelig for forbrukeren å bevise at dette har funnet sted. Ta derfor opp alle telefonsamtaler av denne typen, så har du plutselig noe å slå i bordet med mot disse. Om de sier at en muntlig avtale ikke er gyldig er dette uansett helt bak mål, om det er mangel på kunnskaper eller ett forsøk på å lure forbruker (tipper helst det siste) er det uansett helt uholdbart å drive en slik kundebehandling.

Lenke til kommentar

Vet det,det er helt grusomt og jeg tror det er ganske bevisst også.

På kundetlf ansetter de folk som ikke kan en DRITT,så du snakker til noen som har fått en oppskrift og når du har gått gjennom den med de må du vente en god stund før du kan få snakket med en skiftleder e.l.Og han bare fortsetter å lyge,opplevde en gang at de prøvde å fortelle meg at det var moms på momsen..??

dvs (mndpris+moms)+ny moms..?!

Jeg siskuterte dette med denne personen i over 10 min,er sikker på at hvis jeg hadde tatt opp kunne jeg anmeldt de!

 

De satser rett og slett på at folk ikke gidder å ta opp kampen for det er det ikke mange som gjør når det ikke dreier seg om flere tusen kroner

Lenke til kommentar

Der er saken klar, privatmarkede skal alltid oppgi priser inkl moms. Så om du hadde oppgitt 239,20 kr for en hasitghet og du hadde fått regning på 299,-. Så skal du i teorien kunne klage på det, men det ville nok stått noe annet på ordrebekreftelsen.

Her må man være våken gitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...