Gå til innhold

E6600 vs. Q6600


zyx

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny PC og er litt usikker på valg av prosessor. Vil Q6600 gi noe forbedret ytelse i spill, photoshop og vanlige kontorapplikasjoner i forhold til E6600, eller er firekjerneprosessor bare waste of money. Noen som har erfaringer med Core 2 Quad prosessorene

Det er ikke pengene det står på, har satt av 18k til PCen, men vet ikke helt om Q6600 virkelig er verdt 5k mer.

 

Har også tittet litt på E6700 men har kommet frem til at vi en lett OC yter E6600 like bra om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreløpig bruker nesten alle spill bare 1 kjerne uansett, derfor er vil E6600 være bra valg der med tanke på pris i forhold til ytelse.

Når det gjelder photoshop og andre kanskje tyngre programmer vil du vell mest sannsynlig merke krafta bedre.

Er ikke helt trygg på dette enda, men etter hva jeg har forstått så er Quad prossesorene ikke verdt prisen helt enda.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg var av den oppfatning at ingen applikasjoner virkelig kunne utnytte flere prosessorkjerner effektivt og synes at det egentlig er rart at Q6600 får 2000 flere poeng i 3Dmark enn det E6600 får. Men da tror jeg at jeg går får E6600.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det ikke noen vits i å kjøpe noen topp-spec prosessor for 10 ganger prisen på en som er bare litt dårligere. Om et år koster sikkert en Q6600 det samme som en E6600 gjør nå - og da kan du oppgradere den hvis du føler behovet. Q6600 koster jo over det dobbelte av E6600. Jeg hadde definitivt ventet! (kjøp E6600)

 

Skulle hatt dual S775 HK ;)

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er det ikke noen vits i å kjøpe noen topp-spec prosessor for 10 ganger prisen på en som er bare litt dårligere. Om et år koster sikkert en Q6600 det samme som en E6600 gjør nå - og da kan du oppgradere den hvis du føler behovet. Q6600 koster jo over det dobbelte av E6600. Jeg hadde definitivt ventet! (kjøp E6600)

 

Skulle hatt dual S775 HK ;)

8669946[/snapback]

 

Det hadde vært noe, men har egentlig bestemt meg for Asus P5NT WS, burde ikke det passe greit?

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er det ikke noen vits i å kjøpe noen topp-spec prosessor for 10 ganger prisen på en som er bare litt dårligere. Om et år koster sikkert en Q6600 det samme som en E6600 gjør nå - og da kan du oppgradere den hvis du føler behovet. Q6600 koster jo over det dobbelte av E6600. Jeg hadde definitivt ventet! (kjøp E6600)

 

Skulle hatt dual S775 HK ;)

8669946[/snapback]

 

Det hadde vært noe, men har egentlig bestemt meg for Asus P5NT WS, burde ikke det passe greit?

8669965[/snapback]

 

Jo jeg syns det så veldig greit ut :) Har god erfaring med ASUS gjennom P5W DH Deluxe kortet jeg har i maskinen nå - sammen med en E6600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...