Gå til innhold

Var denne annonsen på Finn.no litt rar?


Anbefalte innlegg

Om jeg ikke husker helt feil, så tror jeg denne saken var på tv hjelperdeg for ei god stund sia. 

 

Verken tv2 eller politiet fikk tak i folkane...    :no:

8674977[/snapback]

Jeg tror du blander med Whitebox-saken, bl.a. tatt opp i Forbrukerinspektørene på NRK.

 

Jeg får unngå å nevne noen av navnene som er nevnt i NRK-artikkelen, for vi ønsker jo ikke å henge ut noen her på forumet... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare føye til en lite sak her.

Fikk en mail fra selger. Jeg sprute hvilket OS som følgte med og hvor den var kjøpt.

Fikk til svar at den var kjøpt på applestore (Norge) og at det var Mac OS X Tiger :hmm:

 

Blander han med en Mac han har til salgs eller har han rett og slett ikke peiling??

Blir bare mer og mer underlig.

Lenke til kommentar

Å NEIIII......har nettopp betalt forskudd på halvparten av en laptop som han hadde til salgs på finn.no :cry:

Hadde flere mailer og sms`er med den samme kontaktpersonen som det blir referert til, og han virket både grei og hyggelig. Stusset litt på at prisen var litt lav, men han begrunnet dette med et "oppkjøp av et konkursbo".

Jeg hadde ikke anledning til å dra å se på varen selv, men han tilbød seg å møte en kompis av meg slik at jeg fikk varen direkte. Men ettersom kompisen min ikke hadde mulighet til å dra dit allikevel, så anså jeg det som "greit" å betale halvparten på forskudd. Dette angrer jeg ENORMT på nå da :(

 

Skjønner at det er meget lite sansynlig at jeg kommer til å se mine penger igjen. Skal gå til politiet så raskt jeg har mulighet til det, men det er ikke sikkert at dem kommer til å gjøre noe med det. Veldig merkelig at slike personer har mulighet til å fortsette slik, og at ingen kan stoppe dem, og at dem som er regelrett blitt svindlet ikke har mulighet til å få tilbake det som dem har betalt for?

 

Er det noen som har møtt dem og evt fått noen varer fra dem?

 

Er det noen som har vært i kontakt med f.eks Forbrukerrådet, Forbrukerinspektrørene, TV2 hjelper deg etc for bistand her?

Isåfall vil jeg gjerne få høre, slik at jeg kan henge meg på, for dette tar nesten nattesøvnen av en :cry:

 

En MEGET bitter og skammfull kunde av PC Start Smart :(

Lenke til kommentar
Å NEIIII......har nettopp betalt forskudd på halvparten av en laptop som han hadde til salgs på finn.no :cry:

Hadde flere mailer og sms`er med den samme kontaktpersonen som det blir referert til, og han virket både grei og hyggelig. Stusset litt på at prisen var litt lav, men han begrunnet dette med et "oppkjøp av et konkursbo".

Jeg hadde ikke anledning til å dra å se på varen selv, men han tilbød seg å møte en kompis av meg slik at jeg fikk varen direkte. Men ettersom kompisen min ikke hadde mulighet til å dra dit allikevel, så anså jeg det som "greit" å betale halvparten på forskudd. Dette angrer jeg ENORMT på nå da  :(

 

Skjønner at det er meget lite sansynlig at jeg kommer til å se mine penger igjen. Skal gå til politiet så raskt jeg har mulighet til det, men det er ikke sikkert at dem kommer til å gjøre noe med det. Veldig merkelig at slike personer har mulighet til å fortsette slik, og at ingen kan stoppe dem, og at dem som er regelrett blitt svindlet ikke har mulighet til å få tilbake det som dem har betalt for?

 

Er det noen som har møtt dem og evt fått noen varer fra dem?

 

Er det noen som har vært i kontakt med f.eks Forbrukerrådet, Forbrukerinspektrørene, TV2 hjelper deg etc for bistand her?

Isåfall vil jeg gjerne få høre, slik at jeg kan henge meg på, for dette tar nesten nattesøvnen av en :cry:

 

En MEGET bitter og skammfull kunde av PC Start Smart :(

8676780[/snapback]

(Merkelig med en helt ny bruker... :hmm: , jaja)

 

Pengene dine ser du nok ikke igjen. Har selv gjort samme feilen en gang, og for å si det slik, en sånn feil gjør jeg aldri igjen. Har gang på gang minnet meg på hvor mange timer i kassen dette utgjorde... Eneste håpet ditt må være å få fatt i selve personen, og drive med litt "snakking", gjerne med et par venner.. Videre så har du jo også brutt finn.no sine anbefalinger, så strengt tatt så er det din egen skyld. Men, har som sagt vært der selv, og vet hvor fristende det er å spare noen ekstra kroner..

Lenke til kommentar
(Merkelig med en helt ny bruker... :hmm: , jaja)

 

Pengene dine ser du nok ikke igjen. Har selv gjort samme feilen en gang, og for å si det slik, en sånn feil gjør jeg aldri igjen. Har gang på gang minnet meg på hvor mange timer i kassen dette utgjorde... Eneste håpet ditt må være å få fatt i selve personen, og drive med litt "snakking", gjerne med et par venner.. Videre så har du jo også brutt finn.no sine anbefalinger, så strengt tatt så er det din egen skyld. Men, har som sagt vært der selv, og vet hvor fristende det er å spare noen ekstra kroner..

8676887[/snapback]

 

Hadde en litt mer detaljert "leteaksjon" på nettet, da det ikke skjedde noe fremskritt med handelen min. Fant derfor denne linken, og følte at jeg måtte henge meg på. Derfor "ny bruker" :blush:

 

Og jeg er den første til å innrømme at å betale på forskudd kan være veldig riskabelt. Har handlet i mange år på QXL og Finn, og har heldigvis aldri vært borti svindel/svindelforsøk, så det er vel litt naivt å tro at man aldri kommer borti det heller. Men det er så enormt surt at dem bare får fortsette uten at noen kan gjøre noe med det. :no:

Lenke til kommentar
(Merkelig med en helt ny bruker... :hmm: , jaja)

 

Pengene dine ser du nok ikke igjen. Har selv gjort samme feilen en gang, og for å si det slik, en sånn feil gjør jeg aldri igjen. Har gang på gang minnet meg på hvor mange timer i kassen dette utgjorde... Eneste håpet ditt må være å få fatt i selve personen, og drive med litt "snakking", gjerne med et par venner.. Videre så har du jo også brutt finn.no sine anbefalinger, så strengt tatt så er det din egen skyld. Men, har som sagt vært der selv, og vet hvor fristende det er å spare noen ekstra kroner..

8676887[/snapback]

 

Hadde en litt mer detaljert "leteaksjon" på nettet, da det ikke skjedde noe fremskritt med handelen min. Fant derfor denne linken, og følte at jeg måtte henge meg på. Derfor "ny bruker" :blush:

 

Og jeg er den første til å innrømme at å betale på forskudd kan være veldig riskabelt. Har handlet i mange år på QXL og Finn, og har heldigvis aldri vært borti svindel/svindelforsøk, så det er vel litt naivt å tro at man aldri kommer borti det heller. Men det er så enormt surt at dem bare får fortsette uten at noen kan gjøre noe med det. :no:

8677112[/snapback]

Mitt beste råd, ta det opp med finn.no og politiet. Siste som prøvde å svindle meg på finn.no ble politianmeldt av finn.no, så han prøver seg neppe igjen :) ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Å NEIIII......har nettopp betalt forskudd på halvparten av en laptop som han hadde til salgs på finn.no :cry:

Hadde flere mailer og sms`er med den samme kontaktpersonen som det blir referert til, og han virket både grei og hyggelig. Stusset litt på at prisen var litt lav, men han begrunnet dette med et "oppkjøp av et konkursbo".

Jeg hadde ikke anledning til å dra å se på varen selv, men han tilbød seg å møte en kompis av meg slik at jeg fikk varen direkte. Men ettersom kompisen min ikke hadde mulighet til å dra dit allikevel, så anså jeg det som "greit" å betale halvparten på forskudd. Dette angrer jeg ENORMT på nå da  :(

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skjønner at det er meget lite sansynlig at jeg kommer til å se mine penger igjen. Skal gå til politiet så raskt jeg har mulighet til det, men det er ikke sikkert at dem kommer til å gjøre noe med det. Veldig merkelig at slike personer har mulighet til å fortsette slik, og at ingen kan stoppe dem, og at dem som er regelrett blitt svindlet ikke har mulighet til å få tilbake det som dem har betalt for?

 

Er det noen som har møtt dem og evt fått noen varer fra dem?

 

Er det noen som har vært i kontakt med f.eks Forbrukerrådet, Forbrukerinspektrørene, TV2 hjelper deg etc for bistand her?

Isåfall vil jeg gjerne få høre, slik at jeg kan henge meg på, for dette tar nesten nattesøvnen av en :cry:

 

En MEGET bitter og skammfull kunde av PC Start Smart :(

8676780[/snapback]

 

 

Personen det dreier seg om er 18 år.

Ring moren og faren hans og fortell hva han gjør.

Eller få politiet til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg har drevet på og *handlet* med dem.

Først ringte jeg han, så sa han at jeg skulle sende pengene sammen med kontrakten han sendte meg. men kontrakten var håpløs og ble endret av min far.

Så sendte vi han kopier av kontrakten som han godtok og fikk dem sendt til bake med retur :( Trodde jeg skulle får en fet pc vettu, men nei... dem svarer ikke på meldingene mine og slikt, det er bare helt teit! :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Jeg har drevet på og *handlet* med dem.

Først ringte jeg han, så sa han at jeg skulle sende pengene sammen med kontrakten han sendte meg. men kontrakten var håpløs og ble endret av min far.

Så sendte vi han kopier av kontrakten som han godtok og fikk dem sendt til bake med retur :(  Trodde jeg skulle får en fet pc vettu, men nei... dem svarer ikke på meldingene mine og slikt, det er bare helt teit! :hmm:

8681419[/snapback]

 

Be faren din ringe ham.

Lenke til kommentar

Skulle kjøpe en bærbar av ham for noen uker siden, men syntes prisen var litt vel lav til at den skulle være ny, (halv pris iforhold til butikk). Jeg sendte da ukjent nummer til 1881, men der fikk jeg selvfølgelig til svar at det dreide seg om et skjult nummer, ok, greit, det er vel ikke umulig å skjule nummeret :hmm: .

 

Etter en del sms'er med selger, (som forøvrig forklarte grunnen til skjult nummer) sluttet han og svare på meldingene mine. (Jeg forsto ettervært at han var en svindler, dermed har han nok tolket det ut av meldingene jeg skrev til ham.) Uansett, han virker veldig seriøs, med egen "butikk" som tilogmed hadde egne betalingsmetoder, blant annet hente i butikken, som gjør at du stoler litt mer på ham. (Butikken/firmaets navn var som nevnt tidligere; Pc Smart Start)

 

Da han ikke tok kontakt med meg når jeg sendte sms med min mobiltelefon lengre, lånte jeg telefonen til en klassekamerat og sendte en sms til ham, kort tid etterpå mottok jeg et svar, (samme som jeg hadde fått på min mobil første gangen).

 

Så ja, søk litt rundt og spør selger om det du lurer på før du forhåndsbetaler. (ville selv vært svært kritisk til forhåndsbetaling) TIPS: Spør alltid en selger du er i tvil om har rent mel i posen eller ei, om det er mulig å komme og hente det du vil kjøpe, da vil somregtel de uærlige selgerne plutselig miste interessen, og du mister kontakten med dem! :thumbup:

Lenke til kommentar
Personen det dreier seg om er 18 år.

Ring moren og faren hans og fortell hva han gjør.

Eller få politiet til å gjøre det.

8678577[/snapback]

Hva kan foreldre gjøre her? Dersom han var 12, så var det en sak, men ved 18 år, så er man myndig og ansvarlig for egne handlinger.

 

Forhåndsbetaling er alltid risikabelt, liker det ikke engang når det er jeg selv som selger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Personen det dreier seg om er 18 år.

Ring moren og faren hans og fortell hva han gjør.

Eller få politiet til å gjøre det.

8678577[/snapback]

Hva kan foreldre gjøre her? Dersom han var 12, så var det en sak, men ved 18 år, så er man myndig og ansvarlig for egne handlinger.

 

Forhåndsbetaling er alltid risikabelt, liker det ikke engang når det er jeg selv som selger.

8684092[/snapback]

 

Tror foreldrene vil bli overrasket over hans aktiviteter, og ihvertfall forsøke et alvorsord. Ihvertfall enklere å få tak i de enn å få politiet til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Personen det dreier seg om er 18 år.

Ring moren og faren hans og fortell hva han gjør.

Eller få politiet til å gjøre det.

8678577[/snapback]

Hva kan foreldre gjøre her? Dersom han var 12, så var det en sak, men ved 18 år, så er man myndig og ansvarlig for egne handlinger.

 

Forhåndsbetaling er alltid risikabelt, liker det ikke engang når det er jeg selv som selger.

8684092[/snapback]

 

Tror foreldrene vil bli overrasket over hans aktiviteter, og ihvertfall forsøke et alvorsord. Ihvertfall enklere å få tak i de enn å få politiet til å gjøre noe.

8684211[/snapback]

Han kan jo også dele ut nummeret til oss, så kan vi plage han litt :w00t: !

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...