Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kamerat kolapsa på vorspill, hva skjedde?


Husee

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet ikke om dette blir feilposting med fant det forgodt å poste her. Så hvis det er feilsted håper jeg en mod flytter den.

 

Var på vors hos en vennine i helga, det var bare folk fra samme trinnet som meg og alt så ut til å gå bra. En fyr som alltid skal tøffe seg litt, hadde med seg en flaske med noe hjemmebrennt. Han shoota en del glass og etter en stund ble fullere og fullere.

 

Klokka begynte og nærme seg 9 og han begynnte å bli dårlig, spøy overalt, han ble også slappere og bare "Daffa". De fleste av oss tenkte ikke så mye over det og regna med det sto noe skuespill bak.

 

Etter å ha spydd inne på do ganske lenge, bare lå han på der inne og var ikke helt med.

Han svarte ikke ofte når vi snakket til han. Så det ender med at jeg og en fyr bærer han ut i på plenen for og få i han vann og prøve å få han til å spy enda mere. Etter noen minutter blir han helt borte, vi roper til han, klyper han og helle vann i tryne på han. Vi kjenner at han har puls, men gaper etter luft på en måte. Så vi legger han over i stabiltsideleie.

 

Vi ringer foreldrene hans og sa hva som hadde skjedd og at vi ville dem skulle komme og hente han. Vi ikke følte oss helt komfortable med situasjonen, ingen av hos hadde vært borti lignende situasjoner siden vi er ganske "ferske".

Like etter vi har snakket med dem begynner han å skjelve/riste, som om han hadde fått et annfall.

 

Foreldrene kommer og vi bærer han inni bilen, vi står å snakker med faren utenforbilen litt mens moren er inne og ser til gutten. Så roper hu "xxxxxx får ikke puste" og fikk helt panikk. De bærer han ut på gresset igjen og dermed trekker jeg meg litt tilbake. Ble litt redd.

 

De rinte ambulansen og fikk vite at det eneste vi kunne gjøre var å legge han i stabilt sideleie igjen. Og de reiser tilslutt.

 

Jeg og hun som hadde vorset, tømte fort ut drikket hans, for å unngå at andre skulle drikke av det.

 

Har ikke fått snakket så mye med gutten enda, men lurer litt på hva som egentlig skjedde? Hva kunne vi ha gjort andeledes? Noen andre som har vært borte i samme situasjonen?

 

Bare sånne ting som er kjekt å vite i tilfelle jeg skulle komme utfor noe lignende igjen.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han var enten utmattet av all spyingen, eller i verste fall alkohol forgiftet. Dere reagerte nok riktig i situasjonen dere befant dere i, behold roen. Følge med på fyren, og ringte pårørende når situasjonen forverret seg..

Hold dere til øl neste gong, ellers virker dere som ett solid og oppgående venne gjeng.. Lykke til videre med festingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...