Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp til voksing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes vel slike vokse-kits i de fleste vanlige matbutikker ogsånn nå vil jeg tro.

I seksjonen for hygieneartikler osv. Jeg ble tvunget litt på spøk av samboeren min til å vokse brystkassa. Det gikk helt greit, men det var jo ikke så voldsomt behagelig. Dette kan jo og skyldes at jeg var rimelig hårete. Den hun hadde kjøpt het Veet.. ettellerannet. Men et lite tips er at du burde ha med en annen person til å gjøre det på deg, kan være vanskelig å gjøre det på seg selv tror jeg. Kommer jo litt ann på hvor du skal vokse deg da. Har også sett av det finnes en slags hårfjerningskrem som du bare smører f.eks på beina, lar det sitte på en stund, og så bare vasker av, men har ingen erfaring med det utover det jeg har sett på reklamen på tv :D

Lenke til kommentar

Kjøp Veet Warm Wax - det er en orange innpakkning på den..

Den for du kjøpt i alle daglivarer eller H&M, Cubus ol.

 

Det er den jeg bruker, den funker veldig bra på alt hår :)

Du varmer den opp i mikroen og så smørrer du på og trekker av, jeg syns ikke den er så vondt. Men så er jeg jente og har kanskje en høyere smerte terskel på det område :p

 

Hvis det er noe mer du lurer på så svarer jeg gjerne, har lang erfaring med den :)

Lenke til kommentar
Hei, takker for tips :) Noe jeg alltid har lurt på er om hårene blir flere, grovere og lengre etter voksing?

 

Mulig kvinner har naturlig høyere smerteterskel når det gjelder voksing :D Men jeg skal være mann nok å prøve :p

8674079[/snapback]

Hårene reagerer ikke så mye på å bli vokset.. Ikke sånn som med barbering hvertfall.. Jeg merker ikke store forskjellen hvertfall...

 

Det er godt å høre :thumbup:

Lenke til kommentar
Hårene blir ikke tykkere av babrering eller voksing, akkurat som håret på hodet ikke blir tykkere når man klipper seg. Bare tenk over det; hvordan kan det å klippe seg generere flere hårsekker? Meget meget ulogisk.

 

Noen som har erfaring med hårfjeringskrem forresten?

8677377[/snapback]

De blir jo stivere av barbering.. Og du kan ikke sammenligne håret på hodet med hår man barberer helt av..

Når man barberer seg blir hårene stivere, og mørkere.. Ikke spør meg hvorfor men det er hvertfall tilfelle..

 

Hårfjerningskrem er bare pes.. Og ikke funker det heller.. Jeg har prøvd mange forskjellige.. Jeg sitter igjenn med et inntrykk av det bare er stress for noe som ikke funker.. Da vil jeg heller annbefale voks..

Lenke til kommentar
De blir jo stivere av barbering.. Og du kan ikke sammenligne håret på hodet med hår man barberer helt av..

Når man barberer seg blir hårene stivere, og mørkere.. Ikke spør meg hvorfor men det er hvertfall tilfelle..

 

Dette er fordi man kutter av håret nær huden, der det er rimelig tykt. Når det så fortsetter å vokse etter barberingen, vil den tykke/"flate" delen av hårstrået være øverst.

Om man derimot vokser håret, så fjernes det fullstendig. Når det så begynner å vokse tilbake vil det være mer kjegleformet, tynnere mot toppen.

Lenke til kommentar
Husk at håret må være 4 mm eller lengre før du kan vokse de. Nå aner jeg ikke hvor du skal vokse deg, men pleier du å barbere deg på samme sted må du vente en stund før du tyr til voksing.

8680213[/snapback]

Ja det MÅ du huske.. ellers gjør det bare vondt og ikke noe kommer av :p

Jeg sjekket på den voksen jeg anbefalte og da må de være minst 5 mm..

 

Og huske og dra i motsatt vei av den vei hårene vokser.. Ellers går de ikke av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...