Gå til innhold

Anbefaling av kabinett og kjøler(e)


Blackster

Anbefalte innlegg

Jeg har smått begynt å kjøpe diverse komponenter til å bygge meg en PC, har ikke kompetanse til å overklokke og vil derfor ha litt anbefaling til kabinett og kjølere.

 

har;

 

MSI K7T-266 pro2-ru

AMD 1600xp

Asus v7700 geforce2 64mbddr

 

jeg setter støyen som førstepri. lavest mulig pri(siden pc'en står på nesten 24timer).

 

setter også pris på fornuftige alternativer(vil ikke bruke mer enn det jeg behøver på disse komponentene)

 

Blackster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du penger kjøper du et Lian Li eller Enermax alu kabinett.. Og en Swiftec 462b kjøler med 19dB Papst vifte.. Kjøp også et Enermax whisper PSU da PSU ofte bråker som et hælvette... Dette blir vel 3500-5000 kr avhengig av kabinett...

 

Dette blir jo ganske dyrt så du bør kanskje vurdere vannkjøling som et alternativ.

 

Ellers har vi den gode gamle, Chieftec Dragon, Taisol /m 80mm 19db papst vifte og silenttech 300W psu.. Bør vel komme på ca. 1600-1700 hvis du handler hos databutikken og mp...

Lenke til kommentar

Et Chieftech kabinett gir gode kjølemuligheter, men medfølgende PSU støyer sinnsvakt. Kjøp heller en Enermax PSU og et kabinett uten strømforsyning (på microplex).

 

Skal du ha stillegående CPU vifte, så anbefaler jeg Zalman CNPS 5005-Cu. Den kjøler greit, og er blant de mest stillegående med sine 20dB. Sammen med den er det greit å ha et par stillegående kabinettvifter. Enten Zalman, Enermax eller Papst.

 

Priseksempel hentet fra netconnection.no

 

Zalman CNPS 5005-Cu

2 Zalman kabinettvifter

Nanotherm kjølepasta

595,-

 

Microplex har også gode priser, og 3dfxcool har begynt å få ned sine priser også.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-02 00:05, xthal skrev:

hva mener du med at PSU i chieftec bråker?

det må være den MINST bråkete vifta jeg har i hele kabinettet mittt, t.o.m. vifta på gf3-kortet mitt bråker mer :razz: .

tror du har vert litt uheldig med psu'n din
:grin:


 

Folk har forskjellig oppfatning av støy, men hvis din Chieftec PSU vifte bråker minst i hele kabinettet ditt, sitter vel du på en Globalwin WBK 38 eller noe sånt. Jeg har fire 7200RPM disker som står og surrer, og en orginal pentium 4 1,6 ghz vifte, men allikevel så er det chieftec'en som bråker mest.

 

Tror heller ikke at jeg har vært uheldig med den, hvis du leser litt rundt på forumet, så anbefaler stort sett alle at du bytter ut strømforsyningen i kabinettet (Chieftec) dersom du kjøper denne.

Lenke til kommentar

Da har du vært Extremt uheldig. Chieftech-vifta mi hører jeg såvidt når jeg har på PC'en. Jeg bruker ikke kabinettvifter, da jeg ikke har behov for det....

 

----------------------------

PIII 733

Intel CC820 mobo

GF2 MX

30GB IBM 7200RPM

Chieftech tower

Brenner og DVD

Og det slitne modemet mitt :alien:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-02 00:13, the_ruthless skrev:

Etter en stund ignorerer man jo eventuell støy uansett...



 

Det er to typer støy:

Den man ignorerer etterhvert, og denn andre typen.

Denn andre typen er denn som får folk til å løpe ut med maskingevær og plaffe ned tilfeldig forbipasserende. Denn typen som lager nok lydenergi til å varme et lite hus, den typen som får malingen på veggen til å løsne, den typen GlobalWin CAKII-38 kjøleren min skaper.

 

Denn venner du deg bare ikke til, tvert i mot blir du bare mer og mer og mer og mer lei og oppdager plutselig for første gang på år og dag at du er nødt til å skru av PC-en om natta og at det ikke holder å lukke døre på rommet og doen, du hører likevell PC-en når du står og pusser tenner med din flotte elektriske tannbørste.

 

Ok, en smule overdrevet, men det finns en grense for hvor mye støy et menske orker. Jeg pleide også å tenke at alt bare var en vane sak, intill jeg kjøpte XP1600+ cpu og en god kjøler. Det er sykt så mye bråk vifter og f***skap kan lage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...