Gå til innhold

Kalibrering av Sigma 30mm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som den front fokuserer til tider. Problemet er at jeg ikke har stativ, og da er det litt vanskelig å få testet ut dette skikkelig. Prøvde å ta bilde håndholdt av testskjema, og da frontfokuserte det, men siden jeg ikke har stativ så vet jeg ikke hvor mye jeg kan stole på dette.

 

En annen ting er at det noen ganger ikke vil fokusere. Merket dette bl.a på 17. mai da jeg skulle ta bilder innendørs av familien. Når jeg prøvde å fokusere på ansiktet så ville ikke kamera fokusere og jeg fikk ikke tatt bilde.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å teste linsen på et annet kamera? Etter å ha lest litt på dpreview forumet så virker det som om flere har lignende problemer på 350D og at bare 30% av bildene blir skikkelig bra. Prøv å lag til et provisorisk stativ slik at du kan teste linsen mot et testskjema. Du kan også sette kameraet på et bord og stille opp en haug med batterier på rad, det ene litt lengre bak enn det andre og se om det batteriet du fokuserte på ender opp i fokus. Testskjemaer kan være en god indikasjon, men gjenspeiler ikke virkelig bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...