Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med boot


Anbefalte innlegg

Fikk nytt hovedkort for noen uker siden,så jeg prøvde å oppgraderte bios. Etter ca. 27% kom det et strømbrudd. :hmm: Når jeg prøvde å starte pc'n på nytt funket ingenting, jeg tok ut batteri å ventet i noen minutter å satte det inn igjen. Nå startet pc'n, men jeg får ikke til å gå inn i bios. Etter bootinga får jeg en feilmelding i windows der det står at jeg må sette inn win cden å trykke reparere.

Problemet er det at jeg ikke får til å boote fra cd/dvd. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan fikse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå hadde du uflaks, det eneste som ikke må skje er at strømmen går.

Trur ikke det bare er å ta ut batteriet siden dette står i alle guider med den største skriften og det blinker advarsler når man oppdaterer så kreves det nok en større jobb å fikse det.

Lenke til kommentar
Fikk nytt hovedkort for noen uker siden,så jeg prøvde å oppgraderte bios. Etter ca. 27% kom det et strømbrudd. :hmm:  Når jeg prøvde å starte pc'n på nytt funket ingenting, jeg tok ut batteri å ventet i noen minutter å satte det inn igjen. Nå startet pc'n, men jeg får ikke til å gå inn i bios. Etter bootinga får jeg en feilmelding i windows der det står at jeg må sette inn win cden å trykke reparere.

Problemet er det at jeg ikke får til å boote fra cd/dvd. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan fikse problemet?

8657104[/snapback]

 

Kommer du ikke inn i BIOS heller? Om du kommer inn i denne sjekk om du får endret bootsekvensen slik at du får bootet fra CD.

 

MVH

Lenke til kommentar
Fikk nytt hovedkort for noen uker siden,så jeg prøvde å oppgraderte bios. Etter ca. 27% kom det et strømbrudd. :hmm:  Når jeg prøvde å starte pc'n på nytt funket ingenting, jeg tok ut batteri å ventet i noen minutter å satte det inn igjen. Nå startet pc'n, men jeg får ikke til å gå inn i bios. Etter bootinga får jeg en feilmelding i windows der det står at jeg må sette inn win cden å trykke reparere.

Problemet er det at jeg ikke får til å boote fra cd/dvd. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan fikse problemet?

8657104[/snapback]

 

Kommer du ikke inn i BIOS heller? Om du kommer inn i denne sjekk om du får endret bootsekvensen slik at du får bootet fra CD.

 

MVH

8662514[/snapback]

 

Kommer ikke inn i BIOS nei :(

Lenke til kommentar

er det ikke det!?

hvis han får en windows feilmelding, så betyr det at han kanskje kan klare å komme seg inn i windows!

 

det skal gå an å trykke på en tast for å få opp en boot meny, der kan du velge å boote fra cd/dvd.

 

virker dette fortsatt?

om ikke, har du mulighet til å sette inn en annen harddisk med en annen windows på?

Lenke til kommentar

abitpower

 

Du må få laget deg en boot-disket med bios`n på å flashe på nytt.

 

kan også bruke en minnepenn tror jeg.

 

edit: hvis du trykker F8 under boot, skal du få opp boot-menyen hvor du kan velge om den skal botte fra CD, HD eller floppy. (er ikke helt siker på om det vil virke..)

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...