Gå til innhold

Samlet avkastning på porteføljen?


Barredo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt opp en portefølje som i dag hadde en samlet avkastning på 8,14%. Men hvis jeg hadde hatt aksjer for 500k hadde ikke avkastningen vært 8,14% av de 500k, altså 40 700. Eller? Tenker da at pengene er fordelt likt på alle aksjene.

 

Er det noen måte man kan få porteføljen sin til å virke som et slags fond? Hvor jeg hadde tjent 40 700 dan dagen? Hjelper det med et investrerings-A/S, eller det kun av skattemessige grunner man oppretter det?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har satt opp en portefølje som i dag hadde en samlet avkastning på 8,14%. Men hvis jeg hadde hatt aksjer for 500k hadde ikke avkastningen vært 8,14% av de 500k, altså 40 700. Eller? Tenker da at pengene er fordelt likt på alle aksjene.

8641692[/snapback]

Om du hadde hatt de 500k i én aksje/post som steg 8,14% hadde du tjent 40 700, det hadde du derimot ikke om du hadde satt 200 i en aksje som steg 1% og 200k i en som steg 7,14%.

Lenke til kommentar

Hvis porteløljen din er verdt 8,14% mer i dag enn i går så er den det uansett hvor mange penger du har. Men jeg har en liten mistanke om at TS legger sammen prosenter på forskjellige aksjer, og det blir fullstendig galt. Det skal litt til å tjene 8% på en dag hvis det var det du mente med "i dag hadde en samlet avkastning på 8,14%".

 

I et eller annet forum var det en som påsto at han hadde tapt 130%, noe som er umulig så lenge man ikke gambler med lånte penger.

 

Litt basiskunnskaper i prosentregning bør man nesten ha før man starter med aksjer eller fond.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...