Mapster Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 (endret) Touchpaden i min bærbare pc går meg på nærvene nå! Jeg har virkelig fått nok av at musepekeren hopper over skjermen slik at når jeg skriver så spres teksten utover skjermen! Det jeg har lyst å få til er å både ha en hotkey som deaktiverer den musen (har en dedikert knapp til dette på tastaturet, muligheter for at den kan brukes?) og at den automatisk deaktiveres når jeg plugger i en usb mus. Den siste er ikke absolutt nødvendig, men hadde vært tøft og praktisk å ha. edit: Har lekt meg litt frem og tilbake og har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det med hotkey. Skal skrive ett shell script som fjærner modulen hvis den eksisterer og legge den til hvis ikke. fjærne: $rmmod psmouse legge til: $modprobe psmouse Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hvordan man lager en if setning i slike scripts... Jeg har tenkt på å basere if-setningen på $lsmod | grep psmouse? Ett annet problem er at disse kommandoene må kjøres som root, og jeg har ikke spesielt lyst å skrive passordet hele tiden, men må man så må man. kan det fikses? ps: bare i løpet av tiden jeg skrev innlegget her så hoppet pekeren 10 ganger, sykt irriterende! Endret 18. mai 2007 av MapSter
panzerwolf Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Har samme problem selv , men håper at det er noe driverproblematikk som Ubuntu 7.04 fikser (bruker touchpaden en del)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå