Gå til innhold

Byggekvalitet - N95 - elendig - utbedres verksted?


Anbefalte innlegg

Jeg har gjort klar min telefon for å sendes til service i dag, og har dermed tatt i bruk min gamle Nokia 8800. Aldri før har jeg verdsatt kvalitetsfølelsen i denne telefonen så mye. Det er nesten som om jeg ikke vil ha min N95 tilbake, og heller bytte til en som føles bedre, men det er rett og slett for mange funksjoner på N95 som jeg ikke vil være foruten.

 

Kjedelig at en såpass innholdsrik telefon skal være så "billig".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så; har noen eller flere her inne sendt mobilen til verksted for utbedring og hvordan har ev. utbedring skjedd?

 

Mottatt ny mobil? Byttet deksel eller annet?

 

Tar så lang tid når mobilen må sendes til Oslo for reparasjon og ikke kan fikses i byen jeg bor i - er vel nesten tvilsomt om de i Oslo har hørt om problemet - her jeg bor var løsningen på problemet "trykk litt forsiktigere da - der det knirker" :no::blush:

Lenke til kommentar

Det er uhyre beklagelig at nokia (igjen) har gått på en smell med flaggskipet sitt. De lanserte jo 6300 og e65 nesten samtidig med n95, og de 2 førstnevnte satte en ny standard for hvordan candybar/slidertelefoner skal og bør bygges. Når man ser på sprengbilder av n95 er det ikke vanskelig å se hvor det går galt, bruken av plastikk og svake små klips er så utstrakt at det nesten er trist. Så hvordan serviceverkstene skal få til å "utbedre" dette er jeg svært usikker på. Det er svært lite man får gjort når konstruksjonen er så utsatt i utgangspunktet.

 

Det eneste jeg kan tenke meg er å "thighte" skinnene til slideren slik jeg ser enkelte brukere allerede har gjort, det vil nok til en viss grad løse problemet med slark i slider, men ikke knirk. En annen løsning kan være å øke momentet på torx-skruene som holder telefonen sammen - men dette kan igjen føre til materialtretthet i plastikken i telefonen over tid, som vil føre til at telefonen faller fra hverandre. Vi får bare håpe at nokia legger seg på "e65" trenden hva byggekvalitet angår i fremtidige modeller. For den har ett bunnsolid chassis, med langt bedre materialer...

 

Dette ble ett lite konstruktivt innlegg gitt :woot:

Lenke til kommentar

sussing i høytaleren og slark. Er det noe jeg burde levere til service ? Eller er det bare for meg å leve med det?

 

For den sussingen i høytaleren har vel ganske mange andre også?? og klarer de å fikse det på service?

 

Og hvis man benytter seg av tapeløsningen, vil det være enkelt å fjernetapen? Og vil dette gå utover garantien?

Endret av dordar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...