pondus123456789 Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Tenkte å bygge en billig Pc. Limit: 5500,- https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47402 Hvordan ser dette ut?? Har utelatt skjerm, mus, tastatur og dvd/cd siden jeg kan bruke det jeg har fra før. Denne Pc'en kommer ikke til å bli mest brukt til spill, i de tilfeller trenger jeg ikke å kjøre max oppløsning, men kanskje mest til musikk/film. Burde jeg gått for en bedre prosessor, og knepet inn litt på skjermkortet?? Vil AMD være et bedre alternativ?? Vil dere anbefale to fysiske HD, en til OS og en til film/musikk?? Har ikke enda bestemt meg for OS, Media centre eller vista? Kommentarer/forslag anyone??
Zaimmer Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Syns det så bra ut. Tror ikke det er nødvendig med to hdd. Det enste er PSU. Vet ikke hvor god den er. mvh Zaimmer!
sn0dig Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) Det ser bra ut. Det er tull å anbefale to HDer til OS og lagring, om ikke du er veldig redd for at harddisken skal bli defekt. Det du kan gjøre derimot er å ha to forskjellige partisjoner Og du kan lett overklokke CPUen, så du trenger ikke kjøpe dyrere. 500W PSU bør holde, men tipper at den ikke yter mer enn ca 450, som alikevel bør være nok.. Har selv x1950 pro og x2 4200+ med 430W psu som holder Pluss at jeg har 2 harddisker og 2 eksterne usb harddisker.. Endret 17. mai 2007 av sn0dig
pondus123456789 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 Har hatt hd krasj før, derfor litt skeptisk. Men bruker å holde lenge med partisjonering.
ticket2fly Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 Klarer du å strekke limit'en litt ville jeg gått for dette oppsettet link Har bygd en sånn selv og er kjempefornøyd, vil ihvertfall anbefale kabinettet fra antec...stille og rolig og psu'en drar fint 8800gts'en.
pondus123456789 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Skrevet 18. mai 2007 Har forandret litt på oppsettet. Mindre hdd og litt kraftigere prosessor. Hva synes dere om det?? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47464
tevil Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Har forandret litt på oppsettet. Mindre hdd og litt kraftigere prosessor. Hva synes dere om det?? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47464 8637812[/snapback] En like kraftig og mer klokkevennlig cpu får du i E4300 el. E4400. Litt lavere standard FSB, men har multiplier som går til 9x, mens E6300 stopper på 6x. Det vil si at du er avhengig av et bedre HK for å klokke like langt med E6300 fremfor E4x00. De er også rimeligere. Mitt cpu-tips Når det gjelder ram er Crucial sine value-brikker definitivt mest klokkevenlig pr krone. Mitt Ram-tips Da har du spart ca 300kr og vil i mine øyne kunne yte bedre enn ditt oppsett. Ville kanskje også valgt et dx10-kort hvis du ikke har tenkt å oppgradere skjermkortet i de neste 6mnd. 8600gt virker som et rimelig budsjett-kort nå om dagen med dx10. Totalt 400kr lavere. Kunne brukt det til en ok skjermkortkjøler for stillheten sin skyld (WAF ). Zalman leverer sakene der. VF900 (nyeste), eller vf700 (billigere). Sistnevnte er knapt hørbar i mitt kabinett.
pondus123456789 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Skrevet 18. mai 2007 Har forandret litt på oppsettet. Mindre hdd og litt kraftigere prosessor. Hva synes dere om det?? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47464 8637812[/snapback] En like kraftig og mer klokkevennlig cpu får du i E4300 el. E4400. Litt lavere standard FSB, men har multiplier som går til 9x, mens E6300 stopper på 6x. Det vil si at du er avhengig av et bedre HK for å klokke like langt med E6300 fremfor E4x00. De er også rimeligere. Mitt cpu-tips Når det gjelder ram er Crucial sine value-brikker definitivt mest klokkevenlig pr krone. Mitt Ram-tips Da har du spart ca 300kr og vil i mine øyne kunne yte bedre enn ditt oppsett. Ville kanskje også valgt et dx10-kort hvis du ikke har tenkt å oppgradere skjermkortet i de neste 6mnd. 8600gt virker som et rimelig budsjett-kort nå om dagen med dx10. Totalt 400kr lavere. Kunne brukt det til en ok skjermkortkjøler for stillheten sin skyld (WAF ). Zalman leverer sakene der. VF900 (nyeste), eller vf700 (billigere). Sistnevnte er knapt hørbar i mitt kabinett. 8639374[/snapback] Tusen takk for konstruktiv feedback Har lest litt i dag om klokking av E4300, og må si det er imponerende hva du kan få til for prisen. Spørsmålet er om jeg har valgt et godt nok hovedkort for klokking av cpu og ram? Vil jeg trenge extra kjøling for klokking av Crucial sine value-brikker??
tevil Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 kjenner ikke til kvaliteten på det Ecs-kortet, men generelt er p956-chipsettet veldig overklokkingsvenlig. Fordelen er at HK ikke trenger takle de aller høyeste FSB-ene for å gi cpuen et skikkelig løft. Det sørger multiplieren på E4x00-cpuen. Fant en test, har ikke lest den veldig nøye: ECS test på overclockersonline quote fra testen: Simply put, this board should not be bought with the intent to overclock until a BIOS update adds 1 MHz FSB adjustment. Due to these restrictions there are no overclocking results to report on. Ikke akkurat oppløftende nei... Tror ikke du trenger ekstra kjølig på rammen. Ser at du har valgt AC T3 og i det er det forholdsvis veldig god luftflyt, sammenlignet med mange ander kabinett i den prisklassen. Har erfaring med AC T1, og tempmålingene derfra var virkelig imponerende!
ZyberZone Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Trenger ikke å bekymre deg over PSU. Til det oppsettet der klarer deg jo med en 200W PSU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå