Gå til innhold

Sauer i fart


Anbefalte innlegg

Heisann, har så vidt begynt med speilrefleks og har et Nikon D80 pluss en SB-600 blitz.

Tok et bilde med mitt Tamron 70-300 og vil gjerne ha respons på dette bildet.

 

post-129882-1179327102_thumb.jpg

 

Ikke bry dere om rammen, jeg prøvde meg bare i photoshop.

Endret av Kentt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et godt forsøk, men det lyktes ikke helt siden sauene ble såpass (bevegelses)uskarpe de også. Bildet er litt vel stort til å vises på skjerm som det er. Jeg foreslår at du fjerner ramma, pimper fargene og eksponeringen bittelitt, skalerer ned til 700-900px i bredden og avslutter med å skarpe opp. Alle bilder som skal vises på skjerm trenger og skarpes opp.

 

Edit: å/og.

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Synes du har fått litt for krass kritikk angående at sauene ikke er skarpe nok.

Riktignok er de ikke perfekt skarpe, men vi ser jo at du har panorert med kameraet for å få sauene skarpere enn bakgrunnen, som fikk litt motion blur.

Det kan være litt vanskelig å panorere for å få begge sauene skarpt samtidig, ettersom de antakeligvis ikke løper i samme retning og hastighet. Men fremdeles synes jeg det var et bra forsøk på panorering til å være en "2 dager gammel fotograf", som du sier.

 

Ellers synes jeg at bildet ble litt i mørkeste laget. Du kunne hatt litt lengre lukkertid (og risikert enda mer uskarpe sauer...) eller kanskje justert opp litt i photoshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...