Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blokkere lokal bruker på Speedtouch 5x6


Anbefalte innlegg

Hei ..

 

Jeg ønsker å blokkere en lokal bruker på speedtouch 5x6 .

 

Problemstilling er slik ; Har en bror som overbelaster linja mi . Hvis jeg tar av ledningen hans så setter han det på igjen .

 

Så jeg trenger en skikkelig løsning .Blokkere hans maskin fra Speedtouch 5x6 ..

 

Noen som har forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsovet en Linkys WRT54G trådløs ruter som jeg kan bruke .

 

Er jo forsovet ikke så dum ide å fjerne switchen .Og kjøpe en ruter istedenfor

 

Men noen som bekrefte/avkrefte mulighetene for local ip block på speedtocuh 5x6 ?

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å bruke MAC-filtrering her? Vi har en 546i stående her, og jeg minnes tydelig at det går an å kun f.eks. tillate din egen mac-adresse å kople til. Dette bør løse problemet ditt.

 

Jeg søkte litt etter mac-filtrering på disse speedtouch'ene, og jeg tar kanskje feil, for jeg finner ingenting om dette i manualen... Beklager!

Endret av nesheim
Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det blir litt feil å blokkere en bruker helt, i og med at det er din bror, og at frustrasjonen din går på at han spiser all båndbredden, er det da ikke bedre og bare strupe trafikken fra ham?

 

<edit>fikset trykkleifs</edit>

Endret av zyx
Lenke til kommentar
Jeg tenkte at det blir litt feil å blokkere en bruker helt, i og med at det er din bror, og at frustrasjonen din går på at ahn spiser all båndbredden, er det da ikke bedre å bare strupe trafikken fra ham?

8627606[/snapback]

Enig. Dessuten er det ingen praktisk forskjell mellom å dra ut kabelen hans, eller å sperre mac-adressen; han blir like frustrert uansett, og mistanken faller nok på deg meget raskt hokkesom.

 

Kjøp deg heller en router med QoS/trafikkprioritering, evt med traffic shaping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...