Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streaming av yd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle forsøke å sette opp en "radio" fra PC som streamer lyden til en streamingavspiller.

Par spørgesmål:

1: Båndbredde. La oss si at 20 av mine kompiser ønsker samme streamen. Hvor mye båndbredde trenger jeg ut?

2. Avspiller. http://www.rokulabs.com/products_soundbridge.php

Finnes det andre alternativer? Billigere?

Er dette alt som trengs for å motta streamen fra internett?

Finnes det noe "radiostreaming for dummys" som meg der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1: Båndbredde. La oss si at 20 av mine kompiser ønsker samme streamen. Hvor mye båndbredde trenger jeg ut?

8626091[/snapback]

Spørs på kvaliteten du skal sende ut. Ved 192kbps, og 20 lyttere, trenger du ~4.125 Mbit(s).

Du kan bruke denne kalkulatoren for å regne det ut. Bruk "Concurrent usage" for å finne ut båndbredde du trenger, og "Period usage" dersom du vil regne ut totalt trafikk som kreves i gitt periode.

Skrevet

Viss du vill bruke winamp kan du laste ned tilegget shoutcast eller noe i den duren.

Ellers kan både windows media player og VLC settes opp sånn at andre kan streame fra deg.

Men husk å sette brukernavn og passord. Viss ikke er den public radio og det krever lisens for musikken

Skrevet
Viss du vill bruke winamp kan du laste ned tilegget shoutcast eller noe i den duren.

Ellers kan både windows media player og VLC settes opp sånn at andre kan streame fra deg.

Men husk å sette brukernavn og passord. Viss ikke er den public radio og det krever lisens for musikken

8636965[/snapback]

Takk for godt innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...