Gå til innhold

Overklokking issue 4600+


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 4600- jeg vil overklokke, men har dårlig erfaring med overkolkke. Slik jeg forstår det er overklokking når man endrer fsb'n i bios som i mitt tilfelle nå ligger på 200. Jeg overklokket en 3000+ (754) en gang og satte op psb med 1 % men da jeg startet maskinen fikk jeg svart skjerm. Vil dette skje hvis jeg overklokker min nye prosessor. I så fall hvorfor? Og hvis du ikke tror det vil skje, hvorfor tror du ikke det vil skje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt OT; X2 4600+ finnes til 939 også.. Jeg hadde en slik en før jeg solgte den for to uker siden.

 

Tilbake igjen; Øk FSB med 5 mhz av gangen, og sjekk temperatur og systemstabilitet med Orthos, et program som tester begge kjerner. Kjør dette i 20-30 minutter etter hver gang. Om du får feilmelding derfra skrur du tilbake 5mhz og kjører orthos i noen timer.

Lenke til kommentar

Hei jeg har samme CPU'en og jeg fikk min opp i 2,9 GHz fikk ikke validert den før den frøs seg under 3d-mark :( men fikk validert den etter 2860 MHz. prøv å skru opp fsb'en til noe lignende 235Mhz så sitter du V-core på 1,43V og multipliern på 12x hvis du skal lengre annbefales det å sitte den ned til 11x men du må huske å skru ned HT-multiplieren til 4x eventuelt 3x før du begynner.

 

EDIT:

Valideringen!

-Salemonsen :D

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...