Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ulyd i fra Asus P5B E-pluss


Anbefalte innlegg

Har et litt merkelig problem, kjøpte nettopp ny innmat til pcen, nemlig:

 

Core2duo E4300

Asus P5B E-pluss

Geforce 8800gts320

 

Problemet er at jeg hører en Fuzzelyd f.eks. hver eneste gang jeg scroller nedover en internetside, under spilling er lyden litt svakere, men da konstant. Kort sagt når maskinen settes under en form for belastning (ikke det at jeg vil kalle å scrolle for en belastning) :p så lager den denne ulyden. Har noen peiling på hva dette kan være? Lurer litt på om det har med speedstep å gjøre, men er ikke sikker, kan jo også være noe på hovedkortet. Er mildt sagt fryktelig irriterende....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det var ikke så dumt å foreslå strømforsyningen nei, når jeg tenker over det så hørte jeg en svak lyd som lignet på denne når den forrige konfigurasjonen var under full load.(syntes det kom fra hovedkortet da og) Skal bytte strømforsyningen om en stund, har nemlig tenkt å klokke litt og da blir 400 watt altfor lite når måleren sier at pcen peaker på 298W- (den gamle toppet på 160W) Strømforsyningen er av typen "crap som følger med kabinettet" så jeg skal teste ut det. Noen forslag til en god og stabil strømforsyning sånn i området 500-600W ?

Lenke til kommentar

Hmm.. Så problemet var kanskje ikkje så enkelt som det først så ut til, noen som har opplevd en slik ulyd og har klart å fjerne den? Virker helt idiotisk at elektronikkprodusentene ikke klarer å dempe slik vibrasjonsstøy. Er litt kjipt å bruke masse tid og penger på stillegående kjøling og så er det en liten del som sitter og vibrerer høyere enn viftene. :nei:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...