Gå til innhold

Ristelyd fra BigWater 745 pumpe, ødelagt?


Anbefalte innlegg

Hei ;)

Etter en del oppgraderinger av PC'n min, så ble jeg nødt til og fjærne GPU blokka...

Etter dette var gjort, oppdaget jeg en lekasje i systemet. Jeg bestemte meg da for og tømme hele systemet. Jeg har en 2x120mm radiator stående oppå PC'n, og trengte derfor pumpas hjelp til og få vannet igjennom systemet. Det jeg tror jeg gjorde feil, var at jeg klarte og nesten tømme vanntanken for vann, og kjørte 50/50 luft/vann gjennom pumpa i ca 2-3 sekunder...

Og etter det har det kommet en ristelyd fra pumpa, den er ikke overdøvende, men jeg hører den godt...

Er det noe jeg kan gjøre for og fikse pumpa?, eller må jeg skaffe meg en ny? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne at 2-3 sekunders halveis tørrkjøring skal ha noe særlig og si.. gamle bigwater pumpa mi surkla jo luft titt og stadig og ble ikke akkurat værre av det... Hører jo til historien at elektronikken i denne pumpa tok kvelden da, men det var en "vanlig" feil.

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at 2-3 sekunders halveis tørrkjøring skal ha noe særlig og si..  gamle bigwater pumpa mi surkla jo luft titt og stadig og ble ikke akkurat værre av det... Hører jo til historien at elektronikken i denne pumpa tok kvelden da, men det var en "vanlig" feil.

8619340[/snapback]

Men, det skjedde jo etter at jeg hadde gjort det, kan ha vært noe annet jeg har gjort å men :dontgetit:

Går den ann og åpne pumpa, og se etter om det er noe som er løst eller no sånnt?

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke fått tak i en sterk fyr som kan ta av niplen foran på pumpa, så jeg får av resten :p

Skal se hva jeg får gjort i helga. :)

8697729[/snapback]

 

Har du ikke hørt om skiftenøkkel? Bare pass på å ikke stramme den for hardt når du setter den på igjenn.

8698651[/snapback]

Joda, veit godt hva det er, bruker det å :p

Men, vanskelig og skru opp en sånnen for en "liten" fyr i rullestol som ikke eier snev av balanse :ph34r: hehe ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...