loathsome Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 (endret) "sudo apt-get install bluefish" Fett, ok - Bluefish la seg under "Applications -> Programming" uten problemer. Så - hvor ligger det *egentlig*? Jeg kompilerte også kildekoden, og da fikk jeg samme resultat. Hvor blir systemfilene osv. av? Og hva om jeg vil ha det under "Applications -> loathsome" f. eks.? Bruker GNOME, dersom det er relevant. Takk for hjelpe. edit; +n Endret 15. mai 2007 av loathsome
comicz Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 which bluefish dpkg -L bluefish Legger du inn via apt, la ting ligge der de ligger. Kompilerer du selv og er admin på maskinen er /usr/local/ stedet. Lag gjerne pakker med checkinstall om ønskelig. Om du ikke ønsker å gjøre systeminstall kan jo ~/bin/ være et greit sted osv.
loathsome Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Ah, genialt! Men hvordan kan jeg endre menyen, liksom? Slik jeg beskrev i førstepost.
Dy§no Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hvor blir programmene av? Dette merket jeg meg fra en annen side; Installed apps; Binaries /usr/bin /usr/local/bin etc Installed apps; Libraries: /usr/lib /usr/local/lib /usr/share/lib etc Installed apps; Documentation: /usr/share/doc/ /usr/doc etc Og de skal vist legge seg her ettersom andre programmer da kan finne delte pakker som er nødvendig for å kunne fungere(mao. skal ikke flyttes på av brukeren selv). Endret 15. mai 2007 av Govassa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå