Gå til innhold

Trening - Hvor ofte i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste begynt å trene en del styrke, og har lyst å trene masse.

Jeg bor 10 minutter på sykkel fra gymmen, så det er ikke et problem, spiser alltid før og etter trening. Faren min sier at det ikke er så mye vits å trene to dager på rad, at jeg må la koppen gjenoppbygge seg igjen. Stemmer dette? Vil jeg kunne trene oftere ved hjelp av proteintilskudd og inntak av mer karbohydrat(frukt, brød)?

Håper på noen gode råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ha 48 timer imellom nesten hver økt.

Prøv å tren 3 ganger i uken.

Ja kroppen trenger restutisjon for å kjøre seg like hardt neste gang og gjennoppbygge seg.

Spis mat du :)

Skrevet (endret)

Kreatin kan hjelpe, men er ikke noe vits for en nybegynner. Men 3 ganger i uken er nok for en nybegynner.

Ville heller fått meg ett bra kosthold, det er det som øker restutisjonen skikkelig.

Endret av DNA
Skrevet

Kreatin, dyrt? Det er vel feil. Jeg hadde et forbruk av kreatin (normalt) som kostet meg ca 200kroner for over et halvt år. Det er ikke dyrt.

Skrevet

Dere sier 3 ganger i uken er passende for en nybegynner.

Men hva er passende for de som har trent en stund da? :)

Hvor ofte kan man trene samme muskel (Biceps f.eks.) i uken for å få best resultat?

(3,4,5?)

Skrevet (endret)
Hvor ofte kan man trene samme muskel (Biceps f.eks.) i uken for å få best resultat?

(3,4,5?)

8616090[/snapback]

De som har trent en stund kan trene en 4 dager splitt eller 5 dagers splitt.

Hvis du trener en splitt med muskelgruppene 1 gang i uken, trener du biceps 1 gang i uken. Hvis du trener en splitt med muskelgruppene trener du biceps 2 ganger i uken. Biceps er en veldig liten muskel og er bare 1/3 av armen og den kan lett overtrenes som kan føre til senebetennelse. Og trenger ikke så mye trening som de andre muskelgruppene.

Endret av DNA
Skrevet

Hvile er minst like viktig som treningen... Trener du for ofte får du ikke gjennoppbygd musklene, trener du for skjelden så får du ikke trent nok. Finn din balanse men 48 timer er en fin regel.

Skrevet
Hvor mye er en stund egentlig? 4-7 måneder?

8617885[/snapback]

Noe sånt ja.

Selv begynte jeg å trene 4 ganger i uken etter 2-3 mnd med 3 dagers fullkropps program. . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...