marius90 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Hei, da er det snart på tide å kjøpe seg en ny pc, regner med at budsjettet ligger på 10k for hardwaren. Men jeg har en del spørsmål som jeg gjerne vil ha avklart på forhond. Vet ikke om denne er feilpostet, men hvis den er det bare å flytte den. Mulig mye av dette har vært tatt opp før, men ting kan ha endret seg med tiden, og hvis jeg poster nå så får jeg de ferskeste svarene og da kanskje jeg blir litt klokere før jeg handler hehe. Spørsmål 1: Når kommer DDR3 minne og kan socket Am2 og LGA775 støtte dette? Og er det stor ytelseforskjell på DDR3 iforrhold til DDR2? Spørsmål 2: Når kommer Am2+ og Am3 hovedkort? og er det mye å hente på å vente på de istedenfor å eventuelt kjøpe et Am2 hovedkort? Hva er anderledes på Am2+/Am3? Spørsmål 3: Når kommer Amd med nye prosessorer? og vil disse fungere på Am2 hovedkort? isåfall er det noen som vet noe om ytelsen på disse i forrhold til athlon serien som er nå? Spørsmål 4: Når jeg ser på hovedkort i prisguiden her så ser jeg at noen av de dyrere hovedkortene med socket 775 bruker Nforce 680i SLI, mens Am2 har Nforce 590 SLI, hva er forskjellen på disse? Spørsmål 5: Er det noe annet viktig jeg burde vite om før jeg går til inkjøp av ny pc? nye sokler eller nye cpuer eller hva det måtte være. Endret 14. mai 2007 av marius90
Beyma Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 kanskje gjøre research selv? Bare gjør om spm. til engelsk og lim dem inn i google
Caze Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Eller les i forumkategoriene her under bl.a. "Hovedkort" og "Prosessorer". Der finner du egne tråder med informasjon om nettopp det du spør om her.
marius90 Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Ok nå har jeg blitt ihvertfal litt klokere. Men etter det jeg har forstått så virker det som om dette er en dårlig tid å kjøpe hovedkort, siden hovedkort med ddr3 minne støtte kommer snart. Og slik jeg forsto det så ville socket lga775 støtte det men ikke am2, kun am2+ og am3. Skjønte også at man kunne bruke am3 prosessorer på am2 hovedkort, men det blir da noe ytelsetap. (er det snakk om mye tap?) Men spørsmål 4 klarte jeg ikke å finne noe svar på. Synes aldrig det finnes noe godt tidspunkt å kjøpe pc på jeg, nye sokler og sånt hele tiden jo, am2 har vel ikke vært særlig lenge har det det? synes ikke det er lenge siden socket 939 var det beste. Uansett hva jeg kjøper så vil det jo bli "gammeldags" kort tid etter pga disse nye am3 brikkene og nye cpuer osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå